Likumprojekts paredz OIK sistēmas izbeigšanu, saglabājot AER obligāto iepirkumu, bet atceļot piemaksas, kas ir virs tirgus vērtības.
Tam, ka pašreizējā OIK sistēma nav optimāla un ir jāpārskata, piekrīt gan visas koalīcijas partijas, gan arī eksperti. Taču lielais jautājums ir, kā OIK sistēmu reformēt tā, lai neciestu nedz godīgie investori, nedz Latvenergo, nedz AER nozare un nodokļu maksātājiem nebūtu jāmaksā investoriem kompensācijas par līgumu laušanu.
Tiesvedību riski
Valdības vadītājs Krišjānis Kariņš (JV), runājot par jauno likumprojektu, pauda neizpratni, kāpēc ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV) šo likumprojektu ar savas partijas deputātu starpniecību virza uzreiz skatīšanai Saeimā, apejot valdību. Tāpat Kariņš norādīja: ''Ja ar Saeimas lēmumu pēkšņi Latvenergo tiktu atņemti šie ieņēmumi (OIK maksājumi – red.), tas nozīmē, ka šī starpība uzņēmumam būs jāsedz no valsts budžeta vai arī, atņemot naudu un to neaizvietojot, uzņēmumu var sagaidīt maksātspējas grūtības. Šis risinājums man šķiet ne līdz galam izdomāts.''
Premjers arī vērsa uzmanību uz daudzajiem tiesvedības riskiem.
Savukārt ekonomikas ministrs skaidro, ka pērn identisku likumprojektu valdību noraidījusi un viņam neesot ilūziju, ka arī šoreiz ministriju ierēdņi, kuri gatavo atzinumus par likumprojektiem, nerīkosies tāpat, tāpēc izlemts, ka partijas biedri to uzreiz sniegs skatīšanai Saeimā. Vērts atgādināt, ka pērn valdība likumprojektu noraidīja tieši tāpēc, ka tajā nebija mehānismu, kā izvairīties no tiesvedības riska.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 5. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Emša projekts saviem čomiem
???
Tas bija un ir blēdīgs bizness