Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +14 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

NMPD ieguvis augstāko novērtējumu par atbilstību starptautiskam kvalitātes pārvaldības sistēmas standartam

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) pirmo reizi ieguvis augstāko novērtējumu par atbilstību starptautiskam kvalitātes pārvaldības sistēmas standartam, aģentūra LETA noskaidroja dienestā.

Novembra vidū NMPD norisinājās ārējais ISO 9001:2015 kvalitātes vadības sistēmas audits, kura mērķis bija novērtēt organizācijas vadības sistēmas efektivitāti. Šogad NMPD pirmo reizi šajā auditā sasniedzis savus līdz šim labākos rezultātus, tādējādi apliecinot dienesta spēju realizēt augstus standartus gan iestādes vadības sistēmu un risku pārvaldībā, gan ārstniecības procesu pilnveidē, medicīnisko un saimniecisko resursu nodrošinājumā.

Audita laikā gūts novērtējums - NMPD var sabiedrībai sniegt drošības sajūtu un uzticamību, ka uz dienestu var paļauties. NMPD darbinieki palīdzēs gan ikdienas medicīniskās situācijās, gan, ja nepieciešams, spēs koordinēti darboties ārkārtas apstākļos.

NMPD direktore Liene Cipule stāstīja, ka kopš 2010.gada šo kvalitātes standartu dienests ir brīvprātīgi integrējis savā ikdienas darbā, kas ne tikai apliecina vadības sistēmas efektivitāti, bet arī nodrošina rūpes par pacientu drošību, darbinieku iesaistīšanu un labbūtību, procesu pieeju un datos balstītu lēmumu pieņemšanu.

"Šis rezultāts ir vēl viens solis pretī dienesta virzībai uz savu vīziju - uz izcilību vērsts pārmaiņu līderis veselības nozarē. Tas palīdz arī darbiniekam apzināties, cik svarīgi ir katram no mums katru dienu demonstrēt kompetentu rīcību, strādāt vienotā komandā pēc noteiktiem standartiem un nest savu un dienesta misiju pie ikviena cilvēka," sacīja Cipule.

Auditoru komanda atzinīgi novērtējusi strukturālās izmaiņas dažādu procesu norises optimizācijai, aktīvo mācību organizēšanu, piemēram, klīnisko simulāciju ieviešanu darbinieku apmācībā. Augstu novērtēta arī NMPD darbinieku dalība daudzveidīgajās mācībās ar sadarbības partneriem - Zemessardzi, Valsts drošības dienestu, Valsts robežsardzi un citiem. Tāpat uzteikts arī Operatīvās vadības centra darbinieku ieguldījums, pieņemot 113 zvanus un sniedzot konsultācijas kā ikdienas, tā ārkārtas situācijās. Pozitīvi novērtētas arī darbinieku iesaistei organizētās ikmēneša jauno un esošo darbinieku tikšanās ar direktori, kā arī veiktā darbinieku iesaistes aptauja turpmākai iekšējo procesu uzlabošanai.

Lai gan šogad iegūts augsts rezultāts organizācijas vadības sistēmas novērtējumā, auditori devuši savus ieteikumus uzlabojumiem, rosinot darba pilnveidi rīcībai ārkārtas situācijās, darbinieku labbūtības nodrošināšanai un mācību organizācijā. Piemēram, noteikt iekšēju kārtību, kādā laikā NMPD darbinieki pilnveido savas kompetences vai arī rast finansējumu darbinieku rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanaiIekšlietu ministrijas Veselības un sporta centrā, ko jau šobrīd paredz Ministru kabineta noteikumi.

ISO 9001:2015 standarts ir starptautiski atzīts kvalitātes vadības instruments. Standarts ir labs pamats uz procesu vadību balstītas vadības sistēmas izveidošanai un uzturēšanai, kas koncentrējas uz klientu vajadzību un vēlmju izzināšanu un apmierināšanu, uzņēmuma mērķu sasniegšanu un nepārtrauktu pilnveidošanos, kā arī veicina kvalitātes vadību un plānošanu, nodrošinot augstāku uzņēmuma darbības efektivitāti un konkurētspēju.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas