Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

No nākamā gada Swedbank automātisko rēķinu vietā būs e-rēķini

No nākamā gada vairs nebūs iespējami līdzšinējie automātiskās rēķinu samaksas pakalpojumi, tāpēc Swedbank izstrādājusi jaunu risinājumu - e-rēķinus.

Līdz ar integrāciju eirozonā maksājumiem Latvijā ir jāatbilst Vienotās Eiropas maksājumu telpas (SEPA) prasībām. Tādēļ no 2015.gada janvāra Latvijā pašlaik izmantotie automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojumi, kas tiek veikti, izmantojot tiešā debeta maksājumus, jāaizvieto ar citiem SEPA atbilstīgiem risinājumiem.

No nākamā gada Swedbank saviem klientiem ieviesīs iespēju apmaksāt e-rēķinus internetbankā. Šis risinājums pārņemts no Igaunijas un Somijas. Tas piedāvā klientiem divas iespējas - automātisku elektronisko rēķinu apmaksu vai arī iespēju samaksāt elektroniskos rēķinus pašam ar vienu klikšķi. Šādā gadījumā vairs nebūs nepieciešams ievadīt papildu informāciju rēķina apmaksai.

Patlaban par rēķinu automātisku samaksu pakalpojumu saņēmējiem nereti jāmaksā pašiem, taču, ieviešot jauno sistēmu, rēķina apmaksātājam nebūs jāmaksā par e-rēķinu saņemšanu vai automātisku samaksu. E-rēķinu piegādi segs uzņēmums, par kura sniegtajiem pakalpojumiem klients norēķināsies. Maksa būs tikai par pašu pārskaitījumu atbilstoši cenrādim, taču, veicot pārskaitījumu starp Swedbank kontiem, tas ir bez maksas.

Swedbank prognozē būtisku e-rēķinu izplatības pieaugumu Latvijā, jo jaunais risinājums būs ērtāks, tā mērķauditorija būs vairāk nekā miljons Swedbank klientu.

Uzņēmumiem, kuri plāno piegādāt savus rēķinus Swedbank klientiem internetbankā un nodrošināt to automātiskas apmaksas iespēju arī no nākamā gada, pašlaik jau ir jāsāk gatavoties pārmaiņām. Decembrī Swedbank informēs klientus, kuri pašlaik izmanto automātiskās rēķinu samaksas pakalpojumus, par to, kuri uzņēmumi ieviesīs e-rēķinus.

Vairāki pakalpojumu sniedzēji un uzņēmumi jau apstiprinājuši, ka izmantos Swedbank jauno sistēmu. Piemēram, sistēmā piekritusi iesaistīties Valmieras pašvaldība, apdrošinātāji Compensa un Seesam, satelīttelevīzija Viasat. Pašlaik banka runā ar lielajiem pakalpojumu sniedzējiem, un gada beigās būs zināms, kuri pakalpojumu sniedzēji iesaistīsies jaunajā sistēmā. Nākamā gada sākumā sarunas tiks risinātas arī ar tiem pakalpojumu sniedzējiem, kuri patlaban vēl nepiedāvā automātisku rēķinu samaksas iespēju, piemēram, ar Rīgas pašvaldību, informēja Swedbank Naudas plūsmas un e-produktu daļas vadītāja Beāte Krauze.

Tiem uzņēmumiem, kas nebūs ieviesuši e-rēķinus līdz gada beigām, automātiskā rēķinu apmaksa vairs nevarēs turpināties. Tomēr ieviest šo risinājumu un sākt piedāvāt šo pakalpojumu Swedbank internetbankā ikviens uzņēmums varēs arī nākamgad, tad to e-rēķiniem automātiskās apmaksas funkciju varēs pieslēgt no jauna.

Bankas eksperti uzskata, ka e-rēķinu sistēma nesīs ieguvumus arī uzņēmumiem, proti, jaunā sistēma būs funkcionālāka, rēķinu piegādes un maksājumu risinājums būs vienuviet drošā vidē. Uzņēmumi varēs ietaupīt resursus rēķinu izsūtīšanai. Automātiskās samaksas funkcija ir iespēja palielināt regulāro maksātāju skaitu, kā arī e-rēķini varētu nodrošināt maksāšanas disciplīnu. Jaunā sistēma ļaus arī izvairīties no gadījumiem, kad klienti, maksājot pakalpojumu sniedzējiem, nenorāda pietiekami saprotamu informāciju par maksājuma mērķi.

Patlaban 180 000 Swedbank klientu lieto automātisko rēķinu apmaksu. Kopā Swedbank internetbankā automātiski tiek samaksāti 3,5 miljoni rēķinu gadā. Tas rāda, ka e-rēķiniem, kas būs arī jaunais risinājums automātiskai apmaksai, ir liels potenciāls, rezumē bankas eksperti.

Arī Igaunijas pieredze rāda, ka uzņēmumi novērtē iespēju nodrošināt saviem klientiem ērtības un kopš e-rēķinu ieviešanas to skaits ir vairākkārt palielinājies.

Latvijas Komercbanku asociācija jau iepriekš informēja, ka no 2015.gada mainīsies tiešā debeta jeb automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums bankās - pašreizējais pakalpojums tiks aizstāts ar jauniem risinājumiem. Līdzšinējā prakse ir tāda, ka maksātājs piekrīt naudas norakstīšanai no sava konta, pamatojoties uz pakalpojumu sniedzēja uzņēmuma pieprasījumu. Savukārt no 2015.gada janvāra uzņēmums nosūtīs uz klienta banku apmaksājamo rēķinu un klients varēs uzticēt bankai savā vārdā sagatavot un izpildīt maksājumu rēķina apmaksai - klients pats būs iniciators rēķina apmaksai. Uzņēmumiem, kas piedāvā un arī turpmāk vēlas piedāvāt saviem klientiem regulārās rēķinu apmaksas pakalpojumu, būtu jāsazinās ar infrastruktūras nodrošinātāju un/vai banku, lai izvēlētos ērtāko risinājumu un veiktu tam nepieciešamās informācijas sistēmu izmaiņas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas