Kā aģentūru LETA iepriekš informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), attiecīgie grozījumi attiektos uz tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes un citi transportlīdzekļi.
Latvijā arī turpmāk OCTA apdrošināšana nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota, skaidroja LTAB.
Finanšu ministrijā (FM) aģentūrai LETA skaidroja, ka atbilstoši 2014.gada 4.septembra ES Tiesa spriedumam direktīvā minētais jēdziens "transportlīdzekļu lietošana" aptver jebkādu transportlīdzekļa izmantošanu, kas atbilst šī transportlīdzekļa parastajai funkcijai, tādējādi šis jēdziens var attiekties arī uz traktora manevru saimniecības pagalmā, lai šķūnī novietotu piekabi, ar kuru šis traktors ir aprīkots.
ES Tiesa secināja, ka OCTA apdrošināšanai ir jāsedz zaudējumi, kurus ir izraisījis transportlīdzeklis, to lietojot, ciktāl tā lietošana atbilst transportlīdzekļa dabiskajai funkcijai.
Ņemot vērā ES spriedumu, FM izstrādāja atbilstošus grozījumus likumā, paredzot, ka turpmāk OCTA būs nepieciešama arī, piemēram, lauksaimniecībā izmantojamam traktoram, bet tā joprojām nebūs nepieciešama automašīnai, kas stāv garāžā un netiek izmantota ceļu satiksmē.
Grozījumu mērķis ir nodrošināt satiksmes negadījumos cietušo personu aizsardzību arī tādos gadījumos, kad negadījums ir noticis ārpus publiskiem ceļiem.