"Šim priekšlikumam piekrita visas koalīcijas partijas," teica Dombrovskis. Jau ziņots, ka Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija patlaban strādā pie jaunā Priekšvēlēšanu aģitācijas likumprojekta, kurā kā atsevišķi priekšlikumi izteikti piedāvājumi aizliegt apmaksātu priekšvēlēšanu aģitācijas televīzijā un radio, kā kompensāciju deputātu amata kandidātiem piešķirt bezmaksas raidlaiku.
Lai topošie tautas kalpi varētu vēlētājus pirms vēlēšanām iepazīstināt ar savu piedāvājumu, rosināts piešķirt tiesības viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio, Latvijas Televīzijā izmantot bez maksas ne vairāk kā 40 minūtes. Izskanējuši arī ierosinājumi šo laiku samazināt līdz 20 minūtēm, kā arī citi varianti.
Koalīcija pirmdien vienojusies, ka priekšvēlēšanu aģitācija tiks ierobežota televīzijā.
Biznesa portāla Nozare.lv aptaujātās televīzijas iepriekš brīdināja, ka priekšvēlēšanu reklāmas aizliegums televīzijā varētu negatīvi ietekmēt mediju budžetus.
Latvijas Televīzijas (LTV) pārstāve Aija Krolle skaidroja, ka LTV savā budžetā plāno priekšvēlēšanu aģitācijas reklāmas naudu un, kamēr nav atrisināts jautājums par sabiedriskā medija stabilu finansējumu, aizlieguma ieviešanas gadījumā LTV naudas plūsma tiks būtiski ietekmēta.
Telekompānijas LNT pārstāve Ingūna Sermole uzsvēra, ka par šo priekšlikumu jālemj Saeimai un politiķiem, tomēr rodas jautājums: "Kā partijas informēs vēlētājus par savām programmām, mērķiem, realizētajiem projektiem?" "Vēlētājiem ir nepieciešama pēc iespējas plašāka informācija par partiju nākotnes redzējumu un to attīstības programmām, lai pieņemtu lēmumu, par ko balsot, kuras partijas vērtības un mērķi atbilst konkrētā vēlētāja interesēm," akcentēja LNT pārstāve.
Telekanāla TV3 īpašnieku - uzņēmuma MTG - televīzijas un radio vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš uzsvēra, ka šis ir svarīgs jautājums televīzijas nozarei un to vajadzētu skatīt kontekstā ar citām izmaiņām televīzijas likumdošanā, kas patlaban tiek vērtētas. "Šo jautājumu nevar aplūkot izrauti no kopējās situācijas nozarē," norādīja Ozoliņš.
Likumu Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām un likumu Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām Saeima atvēra vēl pagājušajā gadā. Tomēr diskusiju gaitā tika nolemts sagatavot jaunu likumu, ar kura izstrādi pašlaik nodarbojas darba grupa, kas izveidota pie Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas.
(pievienoti televīzijas pārstāvju viedokļi)