Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +9 °C
Daļēji saulains
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

papildināta - Augulis: airBaltic padomes darbs nav apturēts

Nacionālās lidsabiedrības airBaltic padomes darbs nav apturēts, uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Satiksmes ministrija (SM) nosūtījusi vēstuli otram akcionāram, lūdzot nominēt padomes locekļus.

"Šāds solis droši vien ir balstīts uz izteiktajām varbūtībām un konfliktiem, kas izskanējuši publiskajā telpā. Otra puse, visticamāk, ir apvainojusies uz kādu politiķi, ko nesaukšu vārdā," notiekošā iemeslus skaidroja satiksmes ministrs. Kā ziņots, "airBaltic" īpašnieku - "Baltijas aviācijas sistēmu" un valsts - attiecības kļuva saspīlētas pēc tam, kad ekonomikas ministrs Artis Kampars (V) nāca klajā ar paziņojumu par lidsabiedrībai draudošu maksātnespēju.

Neoficiāli informācija par otra akcionāra pārstāvju aiziešanu no padomes bijusi zināma pagājušās nedēļas nogalē, bet oficiāla informācija saņemta šodien, liecina SM amatpersonu teiktais.

Kā sacīja Kampars, valdība par notiekošo "airBaltic" spriež divas dienas, un situācija ir gana sarežģīta. Detalizētākus komentārus saistībā ar notiekošo aviosabiedrībā ministrs atteicās sniegt, vien norādīja, ka "tā ir konfidenciāla informācija".

Kā ziņots, no padomes atkāpušies "airBaltic" privātā akcionāra, lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam daļēji piederošās SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" izvirzītie pārstāvji Ilmārs Razumovskis un Žans Šarls Korsaks.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds, SM kā valsts kapitāldaļu turētāja saņēmusi e-pastā informāciju no "airBaltic" valsts puses pārstāvjiem padomē, kuri informējuši, ka "Baltijas aviācijas sistēmas" nominētie pārstāvji ir atkāpušies no padomes locekļu pienākumu pildīšanas.

"Padomes darbs ir faktiski paralizēts no privātā akcionāra puses, tāpēc valsts kapitāldaļu turētājs aicinās valdi sasaukt akcionāru sapulci ar darba kārtības jautājumu par jaunu padomes sastāva apstiprināšanu," sacīja Freidenfelds.

Kā ziņots, Kampars iepriekš paziņoja, ka šā gada pirmajā ceturksnī aviokompānija strādājusi ar 18 miljonu latu zaudējumiem, un pastāv draudi par tās maksātnespēju. Kampars pieļauj, ka lielie zaudējumi radīti apzināti, lai no uzņēmuma "izpumpētu naudas līdzekļus".

"Informācija, kas ir manā rīcībā, nav patīkama, tā ir pat ļoti satraucoša. Pagājušajā gadā Latvijas valdība uzņēmumā investēja vairāk nekā 15 miljonus latu, lai nodrošinātu iespēju "airBaltic" līzingā pirkt jaunas lidmašīnas un kompānija attīstītos. "airBaltic" vadītājs un viens no īpašniekiem Fliks valdībai rādīja savu biznesa plānu, kurā gan šogad, gan nākamgad ir norādīta liela peļņa, taču ir milzu zaudējumi," sacīja Kampars.

Viņš asi kritizēja Flika izveidoto uzņēmuma pārvaldes modeli, kad liela daļa no "airBaltic" ikdienā svarīgiem procesiem - finanšu vadība, servisa nodrošināšana, degvielas piegāde - ir nodota kompānijām, kas tiešā veidā saistītas ar Flika privātuzņēmumu. Savukārt šī privātuzņēmuma akcionāri, kā norādīja ministrs, slēpjas ārzonās.

Pēc 14.jūnija valdības sēdes Augulis informēja, ka tiks veidota darba grupa viņa vadībā, kurā būs pārstāvēta arī Tieslietu ministrija, Ekonomikas ministrija un Valsts kanceleja. Pēc Auguļa vārdiem, darba grupa tiek veidota, lai koordinētu darbību valdības līmenī, un tās kompetencē būs jautājumi, kas attiecas uz izmaiņām "airBaltic", jo jānodrošinās, ka "aviokompānija lido".

Vaicāts par valsts rīcību, ja auditori atklās šaubīgus darījumus, Augulis teica: ja pastāvēs krāpniecības varbūtība, tad, protams, valdībai kā valsts kapitāldaļu pārstāvim būs jāvēršas tiesībsargājošajās iestādēs.

Valdība aicinās auditorus paātrināt "airBaltic" audita veikšanu, lai pēc iespējas ātrāk rastu skaidrību par situāciju kompānijā, par to 14.jūnijā vienojās valdība. Līdz šim bija plānots, ka valdība par "airBaltic" audita rezultātiem tiks informēta pēc 4.jūlija.

Augulis pēc jautājuma izskatīšanas valdības slēgtajā sēdē žurnālistiem nevarēja pateikt, kad audits tiks pabeigts, bet pauda cerību, kas tas notiks līdz Jāņiem.

Padome ir vienīgais institūts valsts interešu pārstāvībai uzņēmumā, un janvārī ieceltās uzņēmuma padomes uzdevums bija veikt auditu, lai iegūtu pārskatu par visām darbībām, kas notikušas "airBaltic", tostarp iepriekšējās padomes darbības un "airBaltic" zīmola pārdošanas izvērtēšana.

Padome ir vienīgais institūts valsts interešu pārstāvībai uzņēmumā.

SM virzītie valsts interešu pārstāvji padomē ir Santa Glāzniece, VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" valdes loceklis Gints Kiršteins un Raitis Tukāns.

Jau ziņots, ka 15.jūnijā preses konferencē Berlīnē Fliks veltīja asus vārdus Latvijas amatpersonām, kā arī paziņoja, ka ir gatavs izmantot savas pirmpirkuma tiesības un nopirkt valstij piederošās "airBaltic" akcijas.

Kampara paziņojumi par "airBaltic" finanšu situāciju nav individuālas viena ministra aktivitātes, bet gan plānota akcija, kas tiek veikta pret "airBaltic", sacīja Fliks. Pie šādiem secinājumiem "airBaltic" vadītājs nonācis tādēļ, ka arī Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) nav pietiekami skaidri distancējies no Kampara paziņojumiem un, viņaprāt, akceptē "šo akciju".

Fliks preses konferencē piebilda, ka sistemātiskus un mērķtiecīgus mēģinājumus pazemināt lidsabiedrības vērtību viņš esot novērojis jau vairākus pēdējos mēnešus.

Savukārt Augulis nav saņēmis "airBaltic" privātā akcionāra Bertolta Flika oficiālu piedāvājumu atpirkt valsts īpašumā esošās "airBaltic" kapitāldaļas, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Auguļa padomniece Ināra Pomere.

Augulis uzskata - valsts interesēs ir saglabāt "airBaltic" vērtību, jo tad arī valsts kapitāldaļām būs vērtība. Valsts ir ieinteresēta, lai aviosabiedrība turpinātu strādāt un darītu to efektīvi, Auguļa viedokli darīja zināmu Pomere.

Augulis 10.jūnijā ir nosūtījis vēstuli pārējiem "airBaltic" akcionāru pārstāvjiem, vēršot viņu uzmanību uz lidsabiedrības zaudējumiem šā gada pirmajā ceturksnī un informējot par valsts ierobežoto iespēju finansiāli atbalstīt uzņēmumu, ja šāda nepieciešamība rastos. Finansiāla atbalsta nepieciešamības gadījumā "airBaltic" būs iespējams rēķināties tikai ar privāto akcionāru papildu ieguldījumiem, teikts Auguļa vēstulē.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

(pievienota 5.rindkopa)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas