Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka konkursā uzvarējis un par 1 210 000 eiro helikoptera Mi-17 kapitālo remontu veiks uzņēmums Helisota Ltd.
Helikopters Mi-17, kuram veiks kārtējo kapitālo remontu, ražots 1990.gadā. Iepriekšējais kapitālais remonts tam ir veikts 2005.gadā, aģentūra LETA noskaidroja Aizsardzības ministrijas Preses nodaļā.
Remonta nepieciešamība nav saistīta ar tā nolietojumu, bet saskaņā ar tehniskās ekspluatācijas reglamenta prasībām helikopteram jāveic kapitālais remonts ik pēc 1500 nolidotām stundām.
Kapitālā remonta laikā tiek veikti visi nepieciešamie darbi un nomainīti nepieciešamie agregāti un komponenti, proti, helikopters un tā dzinēji tiek pilnībā izjaukti, katrs tā agregāts tiek pārbaudīts uz stendiem un tiek nomainīti bojātie elementi, kā arī visi blīvējumi. Tas nodrošina drošu helikoptera ekspluatāciju uz kārtējām 1500 lidojuma stundām, pēc kuru notecēšanas atkal tiek veikts kārtējais kapitālais remonts.
Preses nodaļā skaidroja, ka attiecībā uz gaisa kuģiem ir nepareizi uzskatīt, ka "vecs" gaisa kuģis ir nolietots. Arī 30 vai pat 50 gadu vecam gaisa kuģim tehniskās prasības ir tādas pašas kā jaunam, jo pēc kapitālā remonta helikoptera un tā agregāta tehniskais stāvoklis atbilst jauna helikoptera tehniskajam stāvoklim.
Patlaban Gaisa spēku aviācijas bāzes rīcībā ir četri Mi-17 helikopteri. Ar tiem veic glābšanas operācijas virs ūdens un uz sauszemes. Neilgā laikā tos var pārveidot par sanitāro transportu 12 cietušo izvietošanai, pasažieru un kravas pārvadājumiem un desantēšanai, kā arī aprīkot mežu ugunsgrēku dzēšanai. Tie var veikt lidojumus kā dienā un naktī, tā arī jebkuros laika apstākļos.
Saskaņā ar vasarā valdībā apstiprināto Nacionālo bruņoto spēku attīstības plānu 2012.-2024.gadam ar 2015.gadu iecerēts sākt arī pilnīgu bruņoto spēku transporta helikopteru divu Mi-2un četru Mi-17 nomaiņu, kas ilgtu līdz 2018.gadam un izmaksātu 24,62 miljonus latu.
Ņemot vērā, ka bruņotie spēki šos lidaparātus izmanto cilvēku meklēšanai un glābšanai, kā arī medicīniska rakstura transportēšanai, plānots iegūt arī Eiropas Savienības līdzfinansējumu.