Ja vilciens būtu varējis aizbraukt līdz kādai stacijai, tad, visticamāk, ātri tiktu organizēts autobuss un cilvēki tiktu aizvesti tālāk pa maršrutu. Esot bijuši gadījumi, kad PV mikroautobuss speciāli brauc pēc pasažieriem un ved uz lidostu vai ostu, vai, kā pērn vienā gadījumā, esot vesti cilvēki arī uz bērēm, lai laikā paspētu.
PV skaidro, ka problēmas ar vilcieniem rodas ik pa laikam lielākoties to vecuma dēļ, taču tā nav ikdienas parādība. Tāda situācija kā vakar, kad vilciens nevar vispār pakustēties uz priekšu, notiekot ļoti reti.
Pirmdien tviterī pasažieri bija sūdzējušies, ka divu stundu gaidīšanas laikā, līdz vilciens tika aiztransportēts līdz tuvākajai stacijai, trūcis informācijas par to, kas noticis. Uzņēmumā skaidro, ka to, vai vakar konduktors ir precīzi ievērojis instrukciju, varēs pateikt vēlāk, kad būs izskatīts ziņojums par notikušo. Vienlaikus uzreiz nevajagot uzskatīt, ka kāds kaut ko ir pārkāpis. Sistēma, kā rīkoties un kam paziņot, esot skaidri noteikta, un ikviens darbinieks atbildīgs par tās ievērošanu un izpildi. Par katru šādu gadījumu tiekot rakstīti dienesta ziņojumi, kuri tiek izvērtēti. Konduktori dienesta ziņojumus rakstot, tiklīdz atgriežas Rīgā, un tad tie tiek operatīvi vērtēti. Ja tiks konstatēts, ka kāds no konduktoriem nav ievērojis noteiktās instrukcijas, viņš var saņemt sodu - rājienu, algas samazināšanu un citus sodus. Pagaidām šāds izvērtējums par vakardienas situāciju vēl nav sagatavots.
PV skaidro, ka vilciena stāvēšanas gadījumā konduktora pienākums ir vismaz reizi 15 minūtēs informēt par iespējamo stāvēšanas ilgumu.
"Protams, konduktors nevar precīzi paredzēt, cik ātrā laikā tehniskā problēma vai citi kavēkļi tiks novērsti, taču viņa pienākums ir pasažieriem katrā vagonā pateikt, ka vilciens stāvēs, un, ja kādam ir īpašas vajadzības, tās var risināt. Protams, nekad nevaram garantēt, ka vilcienā visi dzirdēs konduktora teikto, jo cilvēki mēdz klausīties mūziku austiņās, gulēt, sarunāties savā starpā un neklausīties, kas apkārt notiek," uzsver PV.
Naudu par biļeti saskaņā ar likumu tiek atdota tiem pasažieriem, kuri vilcienu gaidīja tālākajās stacijās. Piemēram, ja kāds gaidīja vilcienu Cēsīs un bija jau nopircis biļeti, uzzinot, ka vilciens kavējas, uzreiz var iet uz kasi un prasīt naudu atpakaļ. Tiem pasažieriem, kuri bija vilcienā, normatīvie akti neparedz kompensēt biļetes cenu. Bet, protams, ikvienam pasažierim ir tiesības vērsties PV ar pretenzijām un tās tikšot izskatītas, uzsver PV.