Latvijas Pasts norāda, ka pasta sūtījumu apmaiņa ar ārvalstīm kavējas, jo lielākā daļa starptautisko pasta sūtījumu tiek piegādāti ar pasažieru lidmašīnām, kurās patlaban ietilpināmais pasta sūtījumu apmērs ir nepietiekams. Taču tiek meklēti arī cita veida piegādes ceļi, tostarp izmantojot sauszemes, ūdens un sliežu ceļus.
Piegādes aizkavē arī sūtījumu sastrēgumi un rindas starptautiskajās tranzīta lidostās, no kurām tos tālāk izsūta uz citām saņēmējvalstīm. Turklāt piegāžu nosacījumi, kas kavē sūtījumu savlaicīgu nonākšanu pie adresātiem, iespējami arī katrā individuālajā valstī.
Minēto iemeslu dēļ jebkādi pasta sūtījumu piegādes termiņi un kvalitātes standarti patlaban starptautiskā līmenī ir atcelti un nav spēkā.
Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns skaidroja, ka Latvijas Pasta loģistikas procesi patlaban ir ļoti sarežģīti, un uzņēmuma darbinieki strādā pastiprinātas slodzes apstākļos, plānojot, kā sūtījumus no Latvijas nogādāt uz citām valstīm.
"Ierobežoto un atcelto pasažieru aviosastiksmes reisu dēļ faktiski visu valstu pasta uzņēmumi vienlaikus meklē alternatīvus veidus sūtījumu piegādēm un pārplāno transportēšanas ceļus. Izmaiņas ir ļoti straujas, un bieži iespēja nosūtīt pasta sūtījumus uz kādu valsti parādās vai pazūd pat dažu stundu ietvaros," pauda Vilcāns.
Latvijas Pasts patlaban nodrošina sūtījumu piegādes faktiski uz visām pasaules valstīm, tāpēc sūtījumus nosūtīšanai uz ārvalstīm pasta nodaļās pieņem, taču jārēķinās, ka maršrutu plānošana prasa ilgāku laiku: sūtījumi, kurus nav iespēju nekavējoši izsūtīt uz ārvalstīm, tiek uzglabāti pasta šķirošanas kompleksā un tiek nosūtīti tiklīdz tas ir iespējams.
Sūtījumu kavēšanās attiecas uz visiem pasta sūtījumu veidiem. Prioritāri tiek piegādāti eksprespasta sūtījumi, taču arī šajā segmentā iespējama piegāžu aizkavēšanās.
Latvijas Pasts izveidojis speciālu biežāk uzdoto jautājumu-atbilžu sadaļu par uzņēmuma darbību ārkārtējā situācijā, kas pieejama uzņēmuma mājaslapas Jaunumu sadaļā un regulāri tiek aktualizēta. Savukārt jautājumos par konkrētu sūtījumu statusu Latvijas Pasts aicina sazināties ar Klientu centru: 27008001, 67008001, [email protected] vai rakstot Latvijas Pasta sociālo tīklu profilos.
Latvijas Pasts nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību Latvijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums.
Māris
Usne
Zb