Precēm cenas pieauga par 0,8%, bet pakalpojumiem samazinājās par 0,4%. 2011.gada septembrī, salīdzinot ar 2011.gada augustu, vidējais patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,4%.
Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām septembrī bija cenu kāpumam apģērbam un apaviem, transportam, alkoholiskajiem dzērieniem, kā arī cenu kritumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, veselības aprūpes precēm un pakalpojumiem, izglītības pakalpojumiem.
Apģērbam un apaviem cenu kāpumu ietekmēja gan jaunās sezonas kolekciju nonākšana tirdzniecībā, gan iepriekšējo atlaižu noslēgums, kā rezultātā apavi sadārdzinājās par 9,7%, bet apģērbs – par 3,5%.
Pārtikas grupā vislielākā ietekme bija cenu kritumam dārzeņiem, jo sezonas laikā cenas samazinājās vidēji par 5,4%. Akciju rezultātā lētākas kļuva desas un žāvējumi (-1,1%), tēja un kafija (‑2,1%), sulas un atspirdzinošie dzērieni (‑4,7%), piens un piena produkti (-0,3%). Savukārt cenas pieauga maizei par 2,0%, svaigai gaļai – par 3,0%, augļiem – par 0,9%.
Alkoholiskie dzērieni sadārdzinājās par 2,1%, tai skaitā alus kļuva dārgāks par 2,2%, vīns – par 2,1% un stiprie alkoholiskie dzērieni – par 2,0%.
Vidējais cenu līmenis degvielai palielinājās par 3,3%, tajā skaitā 95. markas benzīnam – par 4,3%, dīzeļdegvielai – par 1,6% un auto gāzei – par 3,5%.
Veselības aprūpes precēm un pakalpojumiem vidējais cenu līmenis samazinājās par 0,5%, ko noteica lētāki nekompensējamie medikamenti un uztura bagātinātāji, kā arī sanatoriju pakalpojumi. Cenu kritumu izglītības grupā ietekmēja mācību maksas samazināšanās augstskolās vidēji par 1,6%.
Dārgāki kļuva kultūras pakalpojumi, personīgās aprūpes preces un citas personīgās lietas. Cenu kritums bija vērojams tūrisma pakalpojumiem, biļetēm braucienam ar prāmi, pasažieru sauszemes transporta pakalpojumiem, aviobiļetēm, kā arī apdrošināšanas pakalpojumiem.