Ar Jelgavas pašvaldību noslēgts vienošanās protokols par ražotnes izveidi un šim nolūkam uzņēmums iegādāsies vairākas ēkas. Rūpnīcā strādās aptuveni 100 cilvēki, kas gadā saražos vismaz 2000 dzelzceļa vagonu. Pagaidām plānots, ka rūpnīcas darbinieki tiks meklēti tepat Latvijā.
Iecere Jelgavā būvēt vagonu rūpnīcu gan pagaidām gan ir tikai uz papīra, tomēr starp Krievijas koncernu UralVagonZavod un Jelgavas pilsētu parakstītais nodomu protokols un savu plānu izklāstīšana valsts prezidentam Andrim Bērziņam ir pietiekoši nopietni signāli, ka projekts tiks realizēts.
UralVagonZavod ģenerāldirektors Oļegs Sijenko stāsta, kāpēc rūpnīcu plānots celt tieši Jelgavā: "To izvēlējās speciālisti. Tika vērtēts, cik labi ir apstākļi rūpnīcas izveidei. Esam saņēmuši vietējo varas pārstāvju atbalstu. Infrastruktūra teritorijā ir. Krievijas izmēriem ražotne būs maza, bet priekš Latvijas tas būs gana liels uzņēmums. Rūpnīcu mēs būvēsim jaunu, kas ir daudz vieglāk nekā kaut ko rekonstruēt."
Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš pauž gandarījumu, ka metālapstrādes virziens Jelgavā turpina attīstīties, pilsētā radot papildus darbavietas. Rāviņš stāsta, ka UralVagonZavod parakstījis nodomu protokolu par ēku iegādi RAF teritorijā. Ražotnes izveide no pilsētas nekādi ieguldījumus neprasīs.
Tikmēr Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas valdes priekšsēdētājs Vilnis Rantiņš stāsta, ka mašīnbūves nozare Latvijā turpina un turpinās attīstīties.
UralVagonZavod rūpnīcu Jelgavā plāno atvērt nākamā gada martā. Gadā tajā varēs saražot vismaz 2000 vagonu. Dzelzceļa nozares pārstāvji izteikušies, ka ar šo rūpnīcu varētu izveidotie sadarbība arī Latvijas dzelzceļa ritošā sastāva papildināšanai.