Tāpat 46% aptaujāto norādījuši, ka pašvaldībām nevajadzētu nodarboties ar uzņēmējdarbību, jo pašvaldību uzņēmumu vadošajos amatos tiek iecelti cilvēki bez atbilstošas profesionālās pieredzes, 45% iedzīvotāju atzīmējuši, ka pašvaldībām visi resursi jāvelta saviem tiešajiem pienākumiem, savukārt 41% aptaujāto satrauc arī risks, ka pašvaldību pakalpojumi tiks subsidēti ar nodokļu maksātāju naudu.
Tikmēr 29% iedzīvotāju teikuši, ka pašvaldības, kuras iesaistās uzņēmējdarbībā, kropļo konkurenci, 16% pauduši pārliecību, ka pašvaldībām nav pienācīgu resursu uzņēmējdarbības veikšanai.
Gandrīz puse jeb 47% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka labāk uzņēmumus spēj pārvaldīt privātais sektors, bet 18% pauda, ka to var darīt arī pašvaldības. Vairākums jeb 69% iedzīvotāju Latvijā uzskata, ka ar normatīvajiem aktiem daudz precīzāk būtu jānosaka jomas, kurās pašvaldības drīkstētu nodarboties ar uzņēmējdarbību.
LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš šodien žurnālistiem sacīja, ka pēdējo gadu laikā uzņēmēji visā Latvijā redz satraucošu tendenci. Proti, arvien vairāk pašvaldības sāk nodarboties ar uzņēmējdarbību, būtiski kropļojot konkurenci.
"Pēdējais spilgtais piemērs tam ir atkritumu apsaimniekošana. Pēdējā domes sēdē pirms pašvaldību vēlēšanām bez iepirkuma procedūras Tukuma novada dome nolēma atkritumu savākšanas funkciju nodot pašvaldības uzņēmumam "Piejūra", kurš iepriekš šo pakalpojumu nav sniedzis," skaidroja Endziņš, uzsverot, ka šāda prakse ne vien pasliktina uzņēmējdarbības vidi un iespējas piesaistīt investorus, bet arī vairo publiskos tēriņus pašvaldību uzņēmumu zaudējumu dēļ.
Konkurences padomes (KP) priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama norādīja, ka valsts un pašvaldību radītie konkurences kropļojumi ir kļuvuši par arvien pieaugošu problēmu godīgai uzņēmējdarbībai.
"Diemžēl arvien pieaugošāka problēma godīgai uzņēmējdarbībai Latvijā ir kļuvuši valsts un pašvaldību radītie konkurences kropļojumi un konkurences neitralitātes principu klaja ignorēšana. Publisku personu nepamatota iesaiste uzņēmējdarbībā liedz sabiedrībai saņemt kvalitatīvus un inovatīvus pakalpojumus par konkurējošu cenu," uzsvēra Ābrama.
Pētījums internetā veikts šī gada jūlijā, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.