Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +10 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Pētījums: Tikai 18% latviešu biznesa vidi uzskata par godīgu

Visaugstāk biznesa vidi no visu trīs Baltijas valstu iedzīvotājiem vērtē igauņi, no kuriem 33% uzskata, ka uzņēmējdarbība Igaunijā ir godīga, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja komunikācijas aģentūras "Baltic Communication Partners", kas ir arī viena no Baltijas patērētāju pirkšanas paradumu pētījuma veicējiem, direktore Vita Savicka.

Tikmēr pozitīvu viedokli apgalvojumam, ka biznesa vide attiecīgajā valstī ir godīga, pauduši vien 18% latviešu un 12% lietuviešu.

"Pētījumā izkristalizējās, ka tolerances līmenis pret biznesa vidi visās trijās Baltijas valstīs ir diezgan līdzīgs, lai gan iezīmējās dažas tendences - igauņiem ir svarīgi biznesa principi un stingrība, un pētījumā viņi neparādās tik emocionāli kā Latvijas patērētāji. Savukārt lietuviešiem ir svarīga vide, kurā uzņēmuma darbinieki strādā, cik praktiski tie izturas pret sabiedrību kopumā, viņi ir neiecietīgāki pret uzņēmuma negodprātīgu rīcību. Būtībā šeit arī atklājas Baltijas valstu iedzīvotāju psiholoģiskās atšķirības," skaidro Savicka.

Saskaņā ar pētījuma datiem par lietuviešu neiecietību pret negodīgu praksi liecina tas, ka 57% šīs valsts patērētāju pārtrauktu iegādāties preces un ieteiktu to darīt arī citiem, ja uzzinātu, ka uzņēmuma darbinieki strādā nepiemērotos apstākļos. Turpretī Latvijā tie būtu 44% iedzīvotāju, bet Igaunijā - 43%.

Neiecietīgi lietuvieši ir arī nodokļu nemaksāšanas ziņā, jo 33% lietuviešu, uzzinot, ka uzņēmums negodprātīgi veic nodokļu maksājumus, vairs neizvēlētos šīs kompānijas produktus, bet Igaunijā tie būtu 29%, Latvijā - 24%.

Turpretī Latvijā ir diezgan sensitīva attieksme pret ārvalstnieku nodarbinātību kādos uzņēmumos, jo, atbildot uz šo jautājumu, konkrētā uzņēmuma produktus vai pakalpojumus iegādātos 64% latviešu salīdzinājumā ar 78% lietuviešu un 70% igauņu. Latvieši būtu aktīvāki arī mudinot citiem neizmantot šo uzņēmumu produkciju.

Runājot par algu "aploksnēs", visneiecietīgākie šajā ziņā būtu igauņi, no kuriem 18%, uzziņot šādu informāciju, pārtrauktu iegādāties šī uzņēmuma preces, salīdzinot ar 13% lietuviešu un 11% latviešu.

Uz jautājumu, ja pircējam kļūtu zināms par kādu sabojātu produktu tirgū, kāda būtu viņa reakcija, 24% Latvijas iedzīvotāju pārtrauktu lietot šo produktu un rekomendētu darīt to citiem, Igaunijā tie būtu 19%, bet Lietuvā - 14%.

Savukārt, piemēram, 41% lietuviešu, 36% igauņu un 33% latviešu pārtrauktu lietot kāda uzņēmuma produktus vai pakalpojumus, ja uzzinātu, ka tas izmanto nelegālās programmatūras.

Patērētāju pirkšanas paradumu pētījumu veica Latvijas komunikācijas aģentūra "Baltic Communication Partners", Lietuvas sabiedrisko attiecību aģentūra "Nova Media" un Igaunijas sabiedrisko attiecību aģentūra "Vare&Jaakkola" sadarbībā ar socioloģisko pētījumu aģentūru "Rait".

Pētījums veikts šī gada septembrī, tiešo interviju veidā aptaujājot 1047 Latvijas, 1017 Lietuvas un 1063 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Komunikācijas aģentūra "Baltic Communication Partners" ir sabiedrisko attiecību, mārketinga komunikācijas un interešu aizstāvības uzņēmums, kas dibināts 2004.gadā. Lielākie aģentūras klienti ir "Airbus", "SCA Hygiene products", "Crocs", "GlaxoSmithKline" un citi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas