Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -1 °C
Daļēji saulains
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Piektdien Salacgrīvā satiksmi pārslēgs uz pagaidu tiltu

Piektdien, 30. augustā, Salacgrīvā satiksme pār Salacu tiks pārslēgta uz pagaidu tiltu (Tallinas šosejas (A1)). Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz 2025. gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.

Satiksme pa pagaidu tiltu tiks organizēta tāpat kā  līdz šim pa veco tiltu – reverso kustību regulēs ar luksoforiem, gājēju un velobraucēju satiksmei paredzēta 1,5 metrus plata ietve.

Tāpat piektdien, 30. augustā, plkst. 10.30 ar Salacas tilta būvdarbu gaitu iepazīsies satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Pagaidu tiltam ir pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Tilta brauktuve ir 4,5 m plata.

Lai pārbaudītu pagaidu tilta nestspēju, 28. augustā to slogoja, izmantojot četras 30–31 tonnu smagas kravas automašīnas. Pārbaudē konstatēts, ka tilts ir derīgs ekspluatācijai.

Pēc satiksmes pārslēgšanas būvnieks sāks vecā tilta demontāžu, ko plānots pilnībā pabeigt trīs mēnešu laikā. Vienlaikus sāks urbpāļu izbūvi jaunā tilta balstu pamatiem. Plānots, ka darbi turpināsies bez ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma.  

Jau vēstīts, ka esošo tiltu pār Salacu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē  ietve būs  izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta. Darbus plānots pabeigt 2025. gada rudenī.

Darbus veic pilnsabiedrība (PS) NB&Tilts par līgumcenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN). PS  veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS. Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošinās AS Ceļuprojekts.

Tilts pār Salacu uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršruta E67 jeb Via Baltica posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.  Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukuma ietvaros līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vinnēs tas, kurš nenokaitinās Trampu

Par Ukrainas miera sarunu perspektīvām Trampa laikmetā Agneses Margēvičas intervija ar Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Drošības un stratēģiskās pētniecības centra direktoru Tomu Rostoku.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas