Viņš norādīja, ka kopš 2009.gada Latvija ir aktīvi piedalījusies koalīcijas karaspēka Afganistānā apgādē, kā arī kravu tranzītā uz un no Afganistānas. Šim maršrutam ir svarīga nozīme NATO kopējā stratēģijā. Turklāt šis projekts Latvijai sniedz politiskus un ekonomiskus ieguvumus, portāls Diena.lv uzzināja Ārlietu ministrijā.
"Piedaloties Ziemeļu apgādes tīkla attīstībā, Latvija ir nostiprinājusi ekonomiskās attiecības ar citām transporta koridorā iesaistītajām valstīm, tai skaitā Krieviju, Kazahstānu, Uzbekistānu un Afganistānu," uzsvēra Pildegovičs.
Valsts sekretārs minēja, ka jau trešo gadu Ārlietu ministrija plāno organizēt augsta līmeņa semināru par starpkontinentālajiem transporta ceļiem. Tajā plānots diskutēt, kā, izmantojot Ziemeļu apgādes tīklu, būtu iespējams savienot Latviju, pārējās Eiropas valstis ar Ķīnu un Indiju.
Tā kā līdz šim Ziemeļu apgādes tīkls un Latvijas loma šajā projektā bija labāk zināmi starptautiski nekā Latvijas sabiedrībā, Latvijas Ārpolitikas institūts, piesaistot vairākus donorus un starptautiskus ekspertus, publicējis pētījumu "Ziemeļu apgādes tīkls: pārvērtējot partnerības NATO iekšienē un starptautiski". Pētījuma tapšanā ir piedalījušies 10 atzīti eksperti no ASV, Azerbaidžānas, Indijas, Krievijas, Latvijas, NATO Aizsardzības koledžas un Uzbekistānas.