“Līdz šim velosipēdu un gājēju ceļu būvniecība gar valsts autoceļiem veidota kā satiksmes drošību uzlabojoša infrastruktūra. Papildus finansējuma piešķiršana velosipēdu un gājēju ceļu attīstībai iezīmē skaidru valsts politiku mikromobilitātes turpmākajā attīstībā, kur velosipēdu un gājēju ceļu būvniecība tiek veikta ne tikai, lai uzlabotu satiksmes drošību, bet arī, lai radītu jaunus ikdienas mobilitātes maršrutus,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.
“Veloceļu attīstība ir kļuvusi par mūsdienīgas mobilitātes vajadzību. Satiksmes ministrijā top Mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija, kas ietver arī Veloceļu attīstības plāns, lai velo un gājēju ceļu attīstība notiktu pārdomāti un plānoti,” skaidro Jānis Butāns. Laika posmā no 2022. līdz 2024. gadam papildu paredzētajam finansējumam piešķirti 1,15 milj.eiro, ko plānots izmantot Satiksmes ministrijas veidotā Veloceļu attīstības plāna īstenošanai. Butāns uzsver, ka “velosipēds ir kļuvis ne tikai par līdzekli atpūtas braucieniem, bet ieņēmis stabilu vietu iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās paradumos līdzās tādiem tradicionālajiem pārvietošanās veidiem kā sabiedriskais transports un personiskā automašīna. Papildus jāatceras, ka pārvietošanās ar velosipēdu vai kājām nodrošina ne tikai mobilitāti, bet arī fiziski aktīvu, kustīgu dzīvesveidu, kas svarīgi cilvēka veselībai. Sagaidāms, ka nākotnē, attīstot infrastruktūru, pārvietošanās ar velosipēdu popularitāte tikai pieaugs.”