"Pēc mūsu plāniem tie būtu pirmie divi vilcieni 2020. gada decembrī, īsi pēc tam sekos papildu 10 vilcieni nākošā gada sākumā, un pēc plāna līdz 2023. gadam būtu jāpiegādā visus vilcienus," ieskicēja Grigulis.
Taujāts, kas liek būt pārliecinātam, ka iepirkums neizgāzīsies kā 2011. gadā aizsāktā elektrovilcienu iepirkuma sāga, kad konkursā uzvarēja Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), Grigulis skaidroja, ka "mūsu iepirkuma procedūra ir pilnīgi citādāka nekā iepriekšējās reizēs. Iepriekšējās reizēs ir bijuši nomas vai citi varianti, bet šoreiz mēs gribam vilcienus nopirkt atklātā, caurspīdīgā procedūrā, kurā ir četri pretendenti."
Pretendenti ir jau minētais CAF, vēl viens Spānijas uzņēmums Patentes Talgo S.L., Čehijas uzņēmums Škoda vagonka a.s. un Šveices Stadler meitasuzņēmums Stadler Polska Sp. z.o.o.
Pasažieru vilciena vadītājs norādīja, ka konkrētākas izmaksas būs zināmas pēc tam, kad pretendenti būs iesnieguši tehniskos piedāvājumus un cenas. "Brīdī, kad izvērtēsim cenas, ne tikai izvērtēsim, kurš tad būs ekonomiski izdevīgākais piedāvājums cenas ziņā, bet (izdevīgākais) visā dzīves ciklā," solīja Grigulis. Par konkrētām summām pašlaik spriest vēl esot pāragri, bet kopējās izmaksas par 32 vilcienu sastāvu iegādi un nepieciešamās infrastruktūras nodrošināšanu Grigulis lēsa līdz 200 miljonu eiro apmērā.