Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Pirmos jaunos vilcienus sola 2020. gadā

AS Pasažieru vilciens (PV) trešdien izsludināja otro kārtu iepirkuma procedūrā, kurā plānots iegādāties 32 jaunus elektrovilcienu sastāvus, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

Viņš uzsvēra, ka jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai, sākot no 2021.gada, sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

Elektrovilcienu piegādes grafiks tostarp tiks saskaņots ar dzelzceļa elektrifikācijas projektu, kura pirmo posmu plānots pabeigt 2023.gadā. Jaunie vilcieni ļaus būtiski palielināt vilcienu kustības intensitāti, ieviest vilcienu kustības intervāla grafiku, kā arī nodrošinās mūsdienu prasībām atbilstošu komforta līmeni.

Uzaicinājums dalībai elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūras otrajā kārtā nosūtīts Spānijas uzņēmumam Patentes Talgo S.L (Talgo), Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmumam Stadler Polska Sp. z o.o. (Stadler), Siemens AG un Sinara Group Krievijas kopuzņēmums Uraļskije lokomotivi, Spānijas kompānijai Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) un Čehijas uzņēmumam Škoda vagonka a.s..

Jauno vilcienu piegādes pretendenti iesniegs tehnisko piedāvājumu, pēc kā sekos finanšu piedāvājuma iesniegšana un vērtēšana. Līgumu par jaunu vilcienu piegādi ir plānots noslēgt nākamā gada sākumā.

Saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma noteikšanai ir izvēlēta sarunu procedūra, kur galvenais vērtēšanas kritērijs būs vilcienu piegādes, elektroenerģijas patēriņa un citas vilcienu dzīves cikla izmaksas, vērtējot uz vienu sēdvietu.

PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns trešdien Latvijas Radio raidījumā Krustpunktā norādīja, ka atbilstoši plānotajam grafikam pirmie jaunie vilcieni Latvijā gaidāmi 2020.gadā. Savukārt visus vilcienus paredzēts saņemt līdz 2023.gadam (ieskaitot).

Savukārt Finanšu ministrijas Fiskālās politikas departamenta direktors Nils Sakss pauda, ka tuvākajos gados projektam būtiska ietekme uz valsts budžeta deficītu nebūs, savukārt lielāka ietekme gaidāma pēc 2020.gada.

Viņš norādīja, ka ministrija aktīvi sekojusi līdzi šim projektam, ņemot vērā, ka tā kopējās izmaksas ir aptuveni 200 miljoni eiro.

Kā ziņots, PV turpinās jauno elektrovilcienu iepirkumu, attiecīgajam projektam ietekmējot valsts budžeta bilanci. Konceptuālu atbalstu tam vakar pauda valdība. Ministrs kabinets tika informēts par plānotā iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci pirms iepirkuma otrās kārtas izsludināšanas. PV ir aplēsis prognozēto ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžetu. Aplēses atspoguļo neto ietekmi, nevis projekta kopējās izmaksas.

Valdība pieņēmusi zināšanai, ka plānotā iepirkuma negatīvā ietekme uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci 2019.gadā indikatīvi ir 5,7 miljoni eiro, 2020.gadā - 25,6 miljoni eiro, 2021.gadā - 44,7 miljoni eiro, 2022.gadā - 50,4 miljoni eiro un 2023.gadā - 38,8 miljoni eiro.

Finanšu ministrijai uzdots ņemt vērā minēto fiskālo ietekmi, izstrādājot fiskālās prognozes likumprojektam "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam".

Vienlaikus noteikts - ja iepirkuma faktiskā negatīvā ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci jebkurā gadā vairāk nekā par 5% pārsniedz šajā protokollēmumā noteikto indikatīvo ietekmi, SM, pirms PV uzņemas saistības iepirkuma nodrošināšanai, jāinformē Ministru kabinets par iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu.

Top komentāri

a13
a
Izskatās, ka RVR 40 gadīgie vilcieni brauks vēl 40 gadus. Varēsim aicināt tūristus parādīt mūsu bijušās mašīnbūves sasniegumus. Gan jau jaunie Stadleri sāks jukt ārā pēc 5 gadu garantijas laika, un pēc 10 izjuks pavisam, varēs pirkt atkal jaunus.
Kitija
K
Kapec Latvija pedejos 27 gadus ikviena valsts amata, atbildigajos valsts amatos iet vieni kretini, slinki, debili alkatigi, egoistiski izdzimteni? Nu kapec ta tas Latvija ir un visus 27 neatkaribas gadus idioti ienem prezidenta amatu, ministru amatus, ierednieciba ir idiotu, slinku paradize, debilie, zagligie deputateli.
Gatis
G
Un tad rodas jautajums, vai lidz tam laikam noladetie zagli, banditi Lesinskis-slesere, Godman, Kristopans .....,nepaspes izpostit vel kadus dzelzcela sliezu celus? Kad sie noladetie kropli Lesinskis, Kristopans, Godman un vinu lidzskrejeji tiks tiesati un soditi par Latvijas dzelzczlu liniju iznicinasanu un sliezu nozagsanu? Vei nebutu skaisti, ja uz Latvijas valsts 100 gadi tiktu tiesati un soditi visi Latvijas valsts izlaupitaji un latviesu tautas apzadzeji un tas iznicinataji? Visus vainigos publiski pakarot vai, piemeram, nosaujot un tas varetu butu ka ES pilotprojekts cinai pret korupciju, banditismu, genocidu pret nacionalajam tautam ko veic vieteja vara, valdibas, par visiem nozigumiem pret latviesu tautu pedejo 27 gadu laika.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas