Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +15 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 28. marts
Ginta, Gunda, Gunta

Plāno veidot ātrgaitas autoceļus starp lielākajām Latvijas pilsētām

Starp lielākajām Latvijas pilsētām plānots veidot ātrgaitas autoceļus, aģentūrai LETA pavēstīja satiksmes ministra padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece.

Viņa norādīja, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) kopā ar transporta plānotājiem un ekspertiem diskutēja par Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. līdz 2040.gadam. Satiksmes ministrijas un VAS Latvijas valsts ceļi eksperti kopīgi strādā pie stratēģijas, kas palīdzētu plānot valsts autoceļa tīkla attīstību ilgtermiņā.

"Līdz šim Latvijas autoceļu attīstība ir plānota trīs gadu nogriežņos, ņemot vērā ceļu atjaunošanai pieejamo finansējumu. Pārdomāts nākotnes skatījums ir svarīgs, lai plānotu un pamatotu nepieciešamo finansējumu ceļu attīstībai gan valsts, gan Eiropas līmenī," atzīmēja Linkaits.

Latvijas valsts autoceļu tīkla attīstības stratēģija paredz veidot ātrgaitas valsts ceļu "mugurkaulu" starp lielākajām Latvijas pilsētām - tie būs autoceļi ar atdalītām brauktuvēm un divām joslām katrā braukšanas virzienā. Lai pārvietošanās pa šiem autoceļiem būtu droša, uz ātrgaitas autoceļiem paredzēti tikai divlīmeņu pieslēgumi un pārvadi, kā arī paralēlo autoceļu tīkls.

Paralēli ātrgaitas autoceļu infrastruktūrai plānots izveidot komunikāciju koridorus, kas palīdzētu nodrošināt dažāda veida intelektisko transporta sistēmu aprīkojuma un 5G infrastruktūras izveidi.

"Lielākie tuvākās desmitgades ceļu attīstības projekti varētu būt Rīgas apvedceļa pārbūve atbilstoši ātrgaitas ceļu standartiem, veidojot to ar atdalītām brauktuvēm un divlīmeņa pārvadiem, un autoceļu no Rīgas apvedceļa uz Jēkabpili un Tukumu pārbūve par četru joslu ceļiem. Via Baltica tiks attīstīts par galveno tranzīta artēriju savienojumam ar Rietumeiropu un Skandināviju. Ir jau zināmas iestrādes apvedceļu izbūvei pie Iecavas un Bauskas," pavēstīja Latvijas valsts ceļu valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Plānots, ka Latvijas valsts ceļu attīstības stratēģija tiks apspriesta ar visām iesaistītajām pusēm.

Top komentāri

Dostojevskis
D
Profesionālie vaimanātāji to var nepamanīt, bet ļoti daudzi Latvijas ceļi ir labā un ļoti labā stāvoklī. Kas traucē atļaut braukt uz 100km/h? Lielākais traucēklis drošai braukšanai ir tieši mākslīgi lēnā ātruma uzspiešana braucējiem. Savukārt - ātrāk par 100 skriet nav lielas jēgas, jo tas ir neekonomiski. Vajag vadīties no veselā saprāta, nevis no Briseles birokrātu un Grētas Tūnbergas viedokļa!
Juris
J
Pie \Talsiem iznīcināja divjoslu šoseju katrā virzienā. Tagad būvēs no jauna? ES naudas krāns ceļu būvei tiek aizgriezts, mežos lietas koki stibu resnumā, pagaidām iedzīvotāji katru gadu pamet valsti vienas Dobeles vērtībā. Valdība laikam vadās pēc likuma, ka daba tukšumu nemīl un visu aizpildīs citi. Bet tie citi, gandrīz droši var teikt, sev tik ļoti pa galvu staigāt neļaus.
reptilis
r
Pirms sākt murgot par ātrgaitas šosejām,..varbūt parastos ceļus savest vienkārši daudz maz normālā stāvoklī??...ak,jā tur nav tik lielas naudas un tik lieli kukuļi...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kariņa liktenis premjeres rokās

Viens no Vienotības valdes locekļiem Cēsu mērs Jānis Rozenbergs intervijā Agnesei Margēvičai atzīst, ka situācija partijai ir ļoti sarežģīta un neko nedarīt tā vairs nevar atļauties.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas