Viņš norādīja, ka patlaban valdības rosinātie mehānismi nespēs līdzēt medijiem. Kā skaidroja Līcis, preses izdevēji dīkstāvē nevar strādāt, šādam darbam ir jāparedz finansiāls atbalsts, ar kuru samaksāt darbiniekiem algas par padarīto. Tāpat svarīgs ir nepārtraukts drukas un piegādes pakalpojumus.
"Mums ir nepieciešams stabils atbalsts pasta piegādē. Tas ir ļoti svarīgi, lai piegādes būtu regulāras, nepārtrauktas un savlaicīgas. Mums ir jānotur pašreizējais abonentu līmenis," skaidroja asociācijas pārstāvis, norādot, ka neviens medijs nav ar milzu finansēm un bez reklāmas, abonentu ieņēmumiem nespētu izdzīvot.
Līcis atklāja, ka pagaidām nav neviens izdevējs, kurš slēgtos ciet šajā periodā.
Viņš norādīja, ka jaunā koronavīrusa sekas mediju nozari skārušas tieši reklāmas ieņēmumos. Reklāmas naudu kritumu īpaši izjūt preses izdevēji. Tajā pašā laikā viņš uzsvēra, ka sliktākais būtu, ja mediji, īpaši prese, sāktu zaudēt abonementus.
"Ja drukātais medijs pazaudē savu lasītāju, klausītāju, skatītāju, visticamāk medijs to nekad neatgūs. Īpaši tas ir preses izdevumiem, kur preses zīmols kalpo kā reputācijas un uzticamības simbols. Katram medijam sava auditorija ir jānotur ar visiem spēkiem, ar jebkuru atbalstu," sacīja Līcis.
Viņš uzsvēra, ka auditorijas jautājums īpaši svarīgs ir lauku teritorijā esošajiem preses izdevējiem. Kā skaidroja Līcis, ne visi laukos izmanto vai orientējas elektroniskos plašsaziņas līdzekļos un internetā. Pēc Līča teiktā, līdzīgi kā mediķiem un iekšlietu darbiniekiem, mediji strādā nepārtraukti. "Mēs gan rūpējamies par darbiniekiem, gan nodrošinām informācijas nepārtrauktību. Cilvēkiem ir jāzina, kas notiek," uzsvēra Līcis.
Vienlaikus Līcis atzīmēja, ka asociācija veido krīzes analīzi, lai spētu prognozēt sliktākos scenārijus.
Jau ziņots, ka līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatību izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu. Tostarp ir atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi caur lidostām, ostām, ar autobusiem un dzelzceļa transportu, izņemot pasažieru pārvadājumus ar valsts gaisa kuģiem un militāro transportu.
Jānis
oskars
hm