Reliģiskās organizācijas Om Tat Sat pārkāpums izpaudies kā maldinošu apgalvojumu ietveršana reklāmās par semināriem, nodarbībām un pasākumiem melnās maģijas lāsta noņemšanai, svara zaudēšanai, naudas pievilināšanai un citos veidos. Organizācija sniegusi arī maldinošu informāciju saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot patērētājiem iespaidu, ka samaksa par attiecīgajiem pakalpojumiem jāveic "brīvprātīgi", kas neatbilst patiesībai.
PTAC lietas izpētes gaitā, izvērtējot 17 reklāmas, kas tika izplatītas presē, un septiņas reklāmas, kas tika izvietotas mājaslapā, konstatējis, ka reliģiskā organizācija Om Tat Sat sniegusi izplatīšanai reklāmas dažos laikrakstos, tādos kā Vakara Ziņas, Māja, Ieva, Privātā Dzīve, Čas, Tava Programma, Sveiks u.c., kā arī mājaslapā dvesele.lv, kuras iepriekšējais nosaukums bija durga.lv, aicinot patērētājus uz šīs organizācijas rīkotajiem pasākumiem.
PTAC izvērtēja reliģiskās organizācijas izplatīšanai sniegtās reklāmas par šādiem tās rīkotajiem pasākumiem - melnās maģijas noņemšanas seminārs, vēdiskais seminārs "Ideāla figūra mēneša laikā neskaitot kalorijas", seminārs "Naudasmaka noslēpumi naudas piesaistīšanai", seminārs "Vēdiskā naudas formula", pasākums "Naudas Dievietes Lakšmī pudža, kas padara finansiāli bagātu", pasākums "Ičhāpūrtas Devī maģiskais rituāls, kas piepilda visas vēlēšanas", "Angabāra jogas" nodarbības.
Reklāmās konstatēti maldinoši apgalvojumi, piemēram, par svara zaudēšanu, lāstu noņemšanu, tāpat sniegtas reāli neeksistējošu vai izdomātu personu atsauksmes. Piemēram, Durgas tempļa publicēšanai iesniegtajā informācijā par vēdisko semināru "Ideāla figūra mēneša laikā neskaitot kalorijas" tika ietverta personas "Jana Ozoliņa (41) Advokāte" atsauksme, taču Latvijas zvērināto advokātu sarakstā šāda persona nav atrodama.
Arī reliģiskā organizācija Om Tat Sat nesniedza PTAC pierādījumus par to, ka šāda persona reāli eksistē un ir sniegusi attiecīgas atsauksmes. Turklāt tika konstatēts, ka dažviet reklāmās viens un tas pats cilvēks stāsta par vienu un to pašu gadījumu, minot atšķirīgas personas kā attiecīgo semināru vadītājus vai arī atšķirīgas personas stāsta identisku stāstījumu.
Reklāmās ietverta maldinoša informācija saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot iespaidu, ka patērētājiem jāveic "brīvprātīgi" ziedojumi, kas neatbilst patiesībai. Durgas tempļa izplatīšanai iesniegtajos paziņojumos tā iekasētais maksājums lielākoties tika nosaukts kā "ziedojums" vai "atbalsta maksājums", kas vidusmēra patērētājam varēja radīt iespaidu par to, ka tas ir brīvprātīgs maksājums, bet patiesībā šis maksājums bija obligāts.
SIA Mediju nams žurnālā Māja publicēja reliģiskās organizācijas Durgas templis uzdevumā informāciju, neietverot skaidru norādi uz to, ka attiecīgie paziņojumi ir reklāmas un ka par šīs informācijas publicēšanu tiek maksāts. Šī gada 7.jūnijā PTAC piemēroja uzņēmumam Mediju nams naudas sodu 1000 latu apmērā par īstenoto maldinošo komercpraksi un noteiktās kārtības pārkāpšanu reklāmas sniegšanā vai izplatīšanā.
PTAC jau iepriekš brīdinājis patērētājus par reliģiskās organizācijas Durgas templis, pašreiz reliģiskā organizācija Om Tat Sat, realizēto negodīgu komercpraksi. PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un nekļūt par šīs organizācijas realizētās negodīgas komercprakses upuriem, kā arī aicina plašsaziņas līdzekļus nepieņemt publicēšanai reklāmas, kuras tika atzītas par negodīgu komercpraksi, kā arī rūpīgi izvērtēt citu līdzīga satura reklāmu publicēšanu.
Kā ziņots, šī gada aprīļa sākumā aizdomās par maldinošu komercpraksi PTAC sāka izvērtēt Durgas tempļa reklāmas, kurās tiek piedāvāta ļauno garu izdzīšana, iespēja mēneša laikā panākt ievērojamu svara zudumu.