Viņa norādīja, ka vadlīniju izstrādes laikā PTAC kopumā pārbaudīja 31 kolektīvās iepirkšanās portālu, no kuriem deviņi portāli bija jau pārtraukuši darbību, pirms vēl tika pabeigta informācijas apkopošana par pārkāpumiem.
Kā svarīgākos pārkāpumus PTAC fiksējis, piemēram, to, ka portālos mēdz būt maldinoši vai nepilnīgi produktu apraksti, var nebūt norādīta pilna produkta cena. Tāpat bijuši gadījumi, kad portālos pie norādītājam produktu atlaidēm nav norādīta produkta sākotnējā cena, ar ko tad pircējs varētu salīdzināt atlaidi.
Kā vēl viens būtisks pārkāpums, ko novērojis PTAC, ir tas, ka portālos mēdz nebūt informācija par atteikuma tiesībām, kas paredz to, ka patērētājs divu nedēļu laikā drīkst izmantot šīs tiesības un atkāpties no patērētāja kreditēšanas līguma, nesniedzot nekādu pamatojumu.
Skrūzmane arī informēja, ka PTAC izstrādātās vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai kolektīvās iepirkšanās jomā varētu stāties spēkā no nākamās nedēļas. Uzņēmējiem tiek dots pārejas laiks, lai sakārtotu informāciju portālos un veiktu labojumus, ja tādi ir nepieciešami.
Konkrētu pārejas termiņu PTAC nav noteicis, taču Skrūzmane norādīja, ka tie varētu būt daži mēneši, pēc kuriem PTAC varētu veikt kārtējās pārbaudes. Taču, kad pārbaudes varētu notikt, PTAC neatklāja.
Taču kolektīvās iepirkšanās portālu darbības uzlabošanai PTAC ierosina rūpīgi izvērtēt komercpraksē sniegto apgalvojumu, piedāvājumu aprakstu un cenu, tai skaitā atlaižu, atbilstību un patiesumu.
Tāpat PTAC aicina sniegt informāciju vidusmēra patērētājam pieejamā, saprotamā un viegli uztveramā veidā, skaidri un nepārprotami, kā pārliecināties par būtiskās informācijas prasības, tehnisko prasību un citu prasību izpildes nodrošinājumu.
Kā ziņots, PTAC izstrādāto vadlīniju mērķis ir nodrošināt, ka pārdevēji un pakalpojumu sniedzēji kolektīvās iepirkšanās jomā prastu atbilstoši normatīvo aktu prasībām īstenot komercpraksi, nepārkāpjot negodīgas komercprakses aizliegumu un ievērojot patērētāju tiesības. Tajās ir aptvertas galvenās prasības godīgas komercprakses īstenošanai, īpašu uzmanību veltot būtiskās informācijas nodrošināšanas prasībām, netaisnīgiem līguma noteikumiem un tehnisko noteikumu izpildei atbilstoši profesionālās rūpības prasībām.
Tāpat vadlīnijās atspoguļoti izplatītākie pārkāpumi un to iespējamie novēršanas un nepieļaušanas risinājumi. Īpaša vērība pievērsta kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem, ņemot vērā šo pakalpojumu specifiku. Vadlīnijas ir izstrādātas, ņemot vērā PTAC kā uzraudzības iestādes līdzšinējo praksi un veikto lietu izpēti, tirgū konstatētās tendences, patērētāju sūdzību analīzi, ārvalstu pieredzi, kā arī pēc Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas īstenotā pētījuma un apspriešanās ar konkrētās nozares tirgus dalībniekiem.