Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +11 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 1. novembris
Ikars

PTAC pirmajos trīs mēnešos visvairāk sūdzību saņēmis par SEB banku un DNB banku

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šā gada 1. ceturksnī no kredītiestādēm visvairāk sūdzības ir saņēmis par AS SEB banka un AS DNB Banka darbību - piecas, kā arī par AS Citadele Banka un Nordea Bank Finland PLC Latvijas Filiāle darbību, par kurām ir saņemtas attiecīgi četras sūdzības, portālu Diena.lv informēja PTAC.

PTAC saņemtas 90 rakstveida sūdzības par finanšu pakalpojumiem, no tām piecas sūdzības saņemtas par apdrošinātāju rīcību, par kredītiestāžu rīcību saņemtas 36 sūdzības, par personu, kas neatbilst kredītiestādes statusam, rīcību saņemtas 32 sūdzības, savukārt par parādu piedziņas sabiedrībām saņemtas 24 sūdzības.

Par personām, kuras neatbilst kredītiestādes statusam visvairāk sūdzības, saņemtas deviņas sūdzības par AS 4finance darbību, kā arī par SIA INSERVISS GROUP darbību - četras sūdzības. No parādu piedziņas sabiedrībām visvairāk sūdzību šogad pirmajā ceturksnī ir saņemts par SIA PAUS KONSULTS un UAB Gelvora filiāli Latvijā - sešas, kā arī par SIA Cretitreform Latvijā darbību - piecas sūdzības. Savukārt apdrošināšanas sabiedrību vidū visvairāk sūdzību (2) ir saņemts par AAS ERGO Latvija darbību.

Par soda naudas apmēru, parādsaistību cedēšanu, dažādu komisijas maksu piemērošanu, kļūdaini veiktu maksājumu neatmaksāšanu u.c. - 18 sūdzības, bet par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas atteikumu, apdrošināšanas atlīdzības lietas izskatīšanas novilcināšanu - četras.

Sūdzības par augstu procentu likmi, kredīta piešķiršanu nevērtējot maksātspēju, darbību bez licences, atbildes nesniegšanu uz patērētāja sūdzību u.c. - 10, bet par parādu piedziņas procesu - 14 sūdzības.

PTAC norāda, ka saņemtie iesniegumi nenorāda, ka saņemtās sūdzības ir pamatotas, kā arī to, ka, analizējot saņemto sūdzību skaitu par kādu konkrēto pakalpojumu sniedzēju, jāņem vērā fakts, ka ir novērojama saistība starp saņemto sūdzību skaitu un pakalpojumu sniedzēja klientu skaitu.

Salīdzinot ar statistiku pagājušā gada pirmajā ceturksni, par 38% ir samazinājies par kredītiestādēm saņemto sūdzību skaits, savukārt par 28% palielinājies par personām, kuras neatbilst kredītiestāžu statusam, t.sk., nebanku kreditētājiem, saņemto sūdzību skaits, kā arī par 71% palielinājies par parādu piedzinējiem saņemto sūdzību skaits. Līdz ar to, saglabājoties nelielam par apdrošināšanas sabiedrībām saņemto sūdzību īpatsvaram (5%), ir izlīdzinājies saņemto sūdzību īpatsvars starp pārējiem pakalpojumu sniedzējiem, proti, par kredītiestādēm saņemto sūdzību īpatsvaram sastādot 37%, par personām, kas neatbilst kredītiestādes statusam 33%, bet parādu piedzinējiem 25% no kopējā pirmajā ceturksnī saņemto sūdzību skaita.

Savukārt, ja salīdzina PTAC saņemtās sūdzības pēc finanšu pakalpojumu veidiem - 55% no visām PTAC 2013.gada pirmajā ceturksnī saņemtajām sūdzībām bija par kreditēšanas pakalpojumiem, 28% par parādu piedziņas pakalpojumiem, 9% par apdrošināšanas pakalpojumiem un 8% par citiem finanšu pakalpojumiem (piemēram, maksājumu pakalpojumiem, noguldījumiem, u.c.).

Lielākajā daļā gadījumu, atbildot uz sūdzībām, PTAC sniedza patērētājiem rakstveida konsultācijas un skaidrojumus sakarā ar viņu tiesību aizsardzības jautājumiem, nepieciešamības gadījumā pieprasot paskaidrojumu attiecīgajam finanšu pakalpojumu sniedzējam. Pēc PTAC paskaidrojuma pieprasījumiem vairākās lietās patērētāju sūdzībās norādītās problēmas patērētājam un/vai patērētāju grupai tika atrisinātas pozitīvi.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas