Viņš gan norādīja, ka pagaidām informācijas par to, vai Puķīte lēmumu ir pārsūdzējis, ministrijai nav. Jautāts, vai jau ir sākts domāt par jaunā IeVP priekšnieka izvēles kārtību, Tomels sacīja, ka pat pārvaldes iekšienē vēl nav bijusi apspriede par kandidātu meklēšanu, un tas varētu notikt pēc tam, kad būs skaidrība, vai Puķīte būs pārsūdzējis ministra rīkojumu.
Savukārt Puķīte iepriekš aģentūrai LETA lakoniski norādīja, ka patlaban ar medijiem viņš nerunās.
Kā ziņots, 27.jūnijā Bordāns nolēma disciplināri sodīt IeVP priekšnieku ģenerāli Puķīti, atvaļinot viņu no dienesta. Ministrs ņēmis vērā visus disciplinārlietas izmeklēšanas komisijas argumentus un tos argumentus, kurus viņš uzskatījis par vajadzīgiem, proti, faktus par pārkāpumiem, kas bija izdarīti kopš 2010.gada.
Bordāns savā lēmumā norādījis uz vienotas iepirkumu apzināšanas, kā arī noslēgto līgumu izpildes kontroles un uzraudzības nenodrošināšanu. Ministrs savā lēmumā ir atsaucies uz IeVP veikto auditu, kura ziņojumā 2010.gada nogalē tika secināts, ka IeVP nav nodrošināta vienota iepirkumu apzināšana, centralizēta noslēgto līgumu izpildes kontrole un uzraudzība, līdz ar to netika ievērotas Publisko iepirkumu likuma prasības.
Tika konstatēts, ka nebija izveidota efektīva informācijas aprite starp IeVP un ieslodzījuma vietām, kā arī uzraudzības sistēma ieslodzīto apgādei, jo netika nodrošināta vienota pieeja preču un produktu sortimenta plānošanai.
Tāpat Bordāns atsaucās uz iepriekšējo disciplinārlietu, kas tika ierosināta pret Puķīti. Saņemot disciplinārsodu, Puķīte tika atzīts par vainīgu pārkāpumu jomās, kas saistītas ar rīcību ar iestādes finansēm: grāmatvedības organizēšana un uzskaite, rīcība ar budžeta līdzekļiem, kā arī budžeta plānošana.
Vēl tika norādīts, ka Puķīte, pieļaujot prettiesisku uzņēmumu līgumu noslēgšanu, iestādē ar finanšu līdzekļiem rīkojas nelietderīgi un neatbilstoši likumam. Papildus ministra lēmumā ir sacīts, ka 2012.gada 8.februāra atzinumā Valsts kontrole ir norādījusi uz to, ka IeVP aizvien nav nodrošināta vienota iepirkumu apzināšana, centralizēti noslēgto līgumu izpildes kontrole un uzraudzība, līdz ar to netika ievērotas Publisko iepirkumu likuma prasības.
Šī gada 6.jūnijā Tieslietu ministrijas iekšējā audita rezultātā tika konstatētas nepilnības, kas ietekmē apcietinājuma kā drošības līdzekļa un brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes nodrošināšanas sistēmas mērķa sasniegšanu. Tika atklāts, ka ieslodzīto pārtikai tiek piegādāti pārtikas produkti pretrunā ar iepriekš veiktiem iepirkumiem.
Auditoru ziņojumā norādīts, ka IeVP iepērk produktus par augstākām cenām nekā tās, kas pastāv noteikto preču veidam tirgū, līdz ar to radot finanšu resursu izšķērdēšanas riskus. Tāpat 26.jūnijā ministram tika iesniegts Sauszemes transportlīdzekļu zvērināto ekspertu Latvijas nacionālās asociācijas atzinums par IeVP autotransporta nomas pakalpojumu nepamatotu iepirkumu organizēšanu.
Tiek norādīts, ka iepirkumam tika izvirzīti ļoti šauri specifikācijas kritēriji, kas ekspertiem ļauj izdarīt slēdzienu, ka dokumentācijas sagatavošanas stadijā jau bija zināmas konkrētas automašīnas, kurām tika izstrādāta šī specifikācija, un izvirzītās prasības ir izvēli ierobežojošas, neobjektīvas un neliecina par vēlmi objektīvi izvēlēties kvalitatīvas automašīnas atbilstoši saimnieciski izdevīgākajam piedāvājumam.
Bordāns uzskata, ka ilgstoši pārkāpumi publisko iepirkumu un citās tieši ar cietumu sistēmas resursu vadību saistītās jomās, kā arī sabiedrībā nonākošā negatīvā informācija par šiem regulārajiem pārkāpumiem būtiski mazina valsts pārvaldes sistēmas prestižu.