Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā -2 °C
Apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Radaru ieviesēji pie kavēšanās vaino Krājbankas krahu

Dažos mēnešos, kopš sākusies fotoradaru masveida ieviešana uz Latvijas ceļiem, tie fiksējuši teju 16 000 pārkāpumu, pieķerot arī «ātruma rekordistus» - apdzīvotā vietā lielākais fiksētais ātrumus bijis 117 kilometru stundā, bet ārpus apdzīvotas vietas uz Jūrmalas šosejas pat 179 kilometri stundā.

Statistika liecina, ka kopš pērnā gada 21. novembra ar 15 pārvietojamajiem radariem fiksēts 15 981 ātruma pārkāpums. Pārkāpējiem uzlikti naudas sodi par kopējo summu 280 430 latu, un līdz šim brīdim no tiem nomaksāts 5391 fotoradara protokols jeb 85 705 lati. Apdzīvotās vietās visbiežāk radari «izrakstījuši» 10 latu naudas sodu, bet ārpus apdzīvotām vietām - 20 latu.

Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš otrdien presei atzina, ka bijuši gadījumi, kad fotoradari novietoti neatļautā vietā, piemēram, slēpjot tos krūmos. Viņš gan slēpšanu saistīja ar cilvēcisko faktoru un pieredzes trūkumu, nevis radaru ieviesēju apzinātu ļaunprātību. Radaru ieviesējam Vitronic par to esot izteikti brīdinājumi. E. Zivtiņš arī aicināja iedzīvotājus, kuriem gadījies šādus pārkāpumus ievērot, nevis tikai tos filmēt vai fotografēt un šausmināties internetā, bet gan ziņot policijai, zvanot uz tālruni 110, un pārkāpums tikšot novērsts.

Vitronic padomes priekšsēdētāja vietnieks Dmitrijs Osipovs savukārt uz žurnālistu jautājumiem, kādēļ kavējas stacionāro radaru uzstādīšana, atbildēja, gari un plaši skaidrojot, ka atklājušās iepriekš neparedzētas problēmas, piemēram, ar elektrības padevi vietām, kurās tie ieplānoti. Viņš arī vainoja Latvijas krājbankas krahu, jo tā kā finansiālais partneris nav izpildījusi savas saistības. Uz aizrādījumu, ka pirmajiem stacionārajiem radariem bija jau jābūt ieviestiem, vēl pirms Krājbankai sākās problēmas, D. Osipovs vien daudznozīmīgi attrauca, ka «tā tikai liekas», bet vēlāk šo frāzi paskaidrot plašāk atteicās.

Teorētiski pastāv arī iespēja, ka visa fotoradaru epopeja var atsākties no nulles. Pagaidām 20. maijs noteikts kā termiņš, līdz kuram Vitronic jāpaspēj ieviest visus radarus. Ja tas nenotiek, policija var izteikt ieviesējiem vēl vienu brīdinājumu, nosakot jaunu termiņu, un gadījumā, ja arī šajā termiņā izpildītājs neiekļaujas, juridiski pastāv iespēja lauzt līgumu. Tomēr faktiski iespējas piepildīties šādam scenārijam esot niecīgas. Arī E. Zivtiņš uzsvēra, ka izpildītājs «saņēmies» un, visticamāk, fotoradaru ieviešana noslēgsies līdz 20. maijam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas