Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Raidījums: Volvo pārstāvji piedāvā krāpties ar tahogrāfu rādījumiem

Kamēr publiski _Volvo Truck Latvija _kā vienu no savām vērtībām deklarē drošību uz ceļiem, uzņēmuma darbinieki tajā pašā laikā piedāvā iegādāties sistēmas, kas ļauj apiet tahogrāfa - ierīces, kas fiksē kravas automašīnu šoferu ceļā pavadīto laiku - rādījumus, pirmdien vēsta Latvijas Televīzijas raidījums Aizliegtais paņēmiens.

Tādējādi šoferi var apiet laika ierobežojumus, palielinot risku pie stūres iemigt un izraisīt smagas avārijas.Autovadītāju aizmigšana ir viens no galvenajiem riskiem - to atzinusi gan Ceļu satiksmes drošības direkcija, gan arī Valsts policija. Lai tā nenotiktu, ir noteikta šoferu atpūšanās kārtība. Proti, normatīvi paredz, ka smagās automašīnas šoferis drīkst braukt deviņas stundas dienā, pēc 4,5 stundām atpūšoties vismaz 45 minūtes. Kad deviņas stundas nobrauktas, jāatpūšas vismaz 11 nākamās stundas. Tā kā šīs normas rada ierobežojumus, bet kravas jāved, daudzi šoferi cenšas apiet tahogrāfa rādījumus. Kā liecina _Aizliegtā paņēmiena _veiktā izpēte, viens no paņēmieniem ir lietot magnētus, kas "aptur" uzskaitīto laiku, otrs – īpašas sistēmas. Abas metodes tiek plaši lietotas.Izpētes laikā atklāts, ka šādas sistēmas iegādāties piedāvā arī Latvijā viens no lielākajiem kravas automašīnu izplatītājiem Volvo Truck Latvija. Viens tās darbinieks raidījuma žurnālistam, domājot, ka tas ir potenciālais klients, piedāvāja šādu sistēmu ierīkot par 1500 eiro. To neatklāšot arī policija."Mašīnā ir parasti vadi, un ir tādas kanālu līnijas, pa kurām iet daudzi signāli. Neiet tikai plusi vai mīnusi. Jaunajās mašīnās ir tādas kanālu līnijas, un viņš pa tām kanālu līnijām strādā. Un viņš tur apčakarē tos signālus, tā kaste. Tahogrāfs domā, ka viņš brauc, tā mašīna brauc, a viņš sūta signālu, ka mašīna stāv uz vietas," raidījumam klāstīja Volvo Truck Latvija darbinieks.    Atklājās arī, ka šis nav vienīgais negodprātīgais darbinieks. Palīdzību manipulācijā ar tahorgāfa rādījumiem piedāvāja arī cits, ar pirmo nesaistīts, šī paša centra darbinieks, kura telefonu raidījuma žurnālistam iedeva pašā centrā, kad viņš veica diagnostiku smagajai kravas automašīnai. Otrs darbinieks līdzīgu sistēmu piedāvāja par 800 eiro. "Mēs principā divatā strādājam. Es strādāju Volvo, čalis strādā neoficiāli. Teiksim tā, garāžiņā," norādīja darbinieks.  Šobrīd gan Latvijas krimināllikums par šādu ierīču pārdošanu kriminālatbildību neparedz, tāpēc Valsts policija atteicās līdzdarboties Aizliegtā paņēmiena eksperimentā un aizturēt šādu pakalpojumu sniedzējus, norādot, ka pēc likuma viņus nevar sodīt. Šoferiem un parvādātāju kompānijām gan ir paredzēta administratīvā atbildība par tahorgāfa rādījumu viltošanu vai par manipulēšanas iekārtu ierīkošanu, taču Valsts policija atzīst, ka sarežgītas sistēmas pārbaužu laikā uz ceļa praktiski uziet nav iespējams.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas