Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +19 °C
Skaidrs
Sestdiena, 4. maijs
Viola, Vizbulīte, Vijolīte

Rāvis: Nav iemeslu cerēt, ka Dienvidu tilta trešās kārtas jaunais finansēšanas modelis nodrošinās zemākas izmaksas

Rīgas domes iecere, ka jaunajā konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšanu finansējumu piesaistīs būvnieks, nenodrošinās zemākas būvniecības izmaksas, sacīja Dienvidu tilta būvnieka AS Transport Systems padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

"Ņemot vērā būvniecības izmaksu pieaugumu kopš līguma par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību noslēgšanas 2009.gadā, nav objektīvu iemeslu cerēt, ka izmaksas būs zemākas. Piemēram, laika periodā no Dienvidu tilta 3.kārtas līguma noslēgšanas līdz pašreizējam brīdim bitumena cena pieaugusi par 60% - no 280 uz 450 latiem par tonnu, melnā metāla velvējuma cena pieaugusi par 51%, savukārt degvielas cena - par 39%," sacīja Rāvis.

Jautāts, vai Transport Systems piedalīsies iespējamajā konkursā, Rāvis atbildēja, ka pirms konkursa par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību izsludināšanas, nezinot tā nosacījumus, ir pāragri runāt par Transport Systems piedalīšanos konkursā.

Jau ziņots, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien atbalstīja lēmumu lauzt līgumu ar AS Transport Systems , pārtraucot Dienvidu tilta trešās kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecību.

Lai pabeigtu trešo kārtu, celtniecības izmaksām nepieciešami 17,5 miljoni latu, taču pašvaldība šos līdzekļus nav varējusi piešķirt vairāk nekā pusotra gada garumā.

Pēc līguma laušanas plānots izsludināt jaunu iepirkuma konkursu, paredzot, ka finansējumu piesaistīs būvnieki. Cik pašvaldībai varētu izmaksāt jaunais līgums, patlaban esot grūti prognozēt, jo būvniecības izmaksas ir ļoti svārstīgas, tomēr Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors norādīja, ka tradicionālais finansējuma veids ir apdraudēts un projekta iekonservēšana ilgtermiņā tik un tā izmaksās dārgāk.

Konkursa izsludināšana, rezultātu izvērtēšana un jauna līguma noslēgšana varētu aizņemt aptuveni divus mēnešus. Jauns būvnieks, kas turpinātu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību, varētu tikt atrasts šā gada nogalē vai 2012.gada sākumā, tomēr ziemā darbi tik un tā nenotiks, tāpēc tilta būvniecība varētu atsākties ne ātrāk kā nākamā gada pavasarī un to varētu pabeigt divu sezonu laikā, līdz 2013.gadam.

Dienvidu tilta būvnieks AS Transport Systems pērn strādāja ar 45,37 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 37% mazāk nekā 2009.gadā, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās SIA Lursoft informācija.

2009.gadā Transport Systems strādāja ar 72,01 miljona latu apgrozījumu.

2010.gadā Transport Systems strādāja ar 110 164 latu peļņu, bet 2009.gadā uzņēmums nopelnīja 2,13 miljonus latu.

Kā ziņots, 2009.gada nogalē, lai izvērstu darbību ārzemēs, Dienvidu tilta būvniecībai izveidotā akciju sabiedrība Dienvidu tilts pārtapa par AS Transport Systems . Uzņēmumu aliansē ir SIA Skonto būve, AS Latvijas tilti, AS BMGS, SIA Tilts, SIA Rīgas tilti un AS Viadukts.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas