Sabiedrības attieksme pret robota zvaniem bieži vien ir negatīva, jo tie rada bažas par personīgās informācijas drošību un konfidencialitāti, it īpaši, ja šie zvani nāk no nezināmiem komersantiem un telefona numura iegūšanas avots ir apšaubāms, norāda Datu valsts inspekcijā. Papildu datu drošībai šie robota zvani ir arī traucējoši un rada neērtības.
Tomēr robotzvaniem ir vairākas medaļas puses. No vienas puses, tie var būt nelikumīgi, kad uzņēmumi zvana komerciālos nolūkos bez zvana saņēmēja piekrišanas. No otras puses, tie var atgādināt par vizītēm, piemēram, veselības aprūpes iestādēs, un tādā veidā sasniegt vairāk cilvēku un uzlabot pakalpojumus. Bet, no trešās puses, robotzvanus izmanto arī krāpnieki – tas situāciju vēl vairāk sarežģī.
Jādod piekrišana
Datu regula un Informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas likums (ISPL) nosaka skaidrus ierobežojumus un prasības personu datu apstrādei, kas ietver arī robotizētus zvanus. Piemēram, kad robota zvani tiek veikti uz nejauši
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 27. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00