Patlaban Latvijas normatīvie akti tāpat kā lielākoties pasaules prakse vēl neparedz ūdens transportlīdzekļu vadītāju obligāto civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Vērojot ūdens transportlīdzekļu skaita pieaugumu un pieejamību, Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija norāda, ka būtu jārosina izmaiņas normatīvajos aktos, nosakot noteiktām ūdens transportlīdzekļu risku grupām līdzvērtīgi kā sauszemes transportlīdzekļiem obligāto civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu.
Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija paziņojumā presei atzīmē, ka normatīvie akti patlaban nenosaka nekādu regulāciju attiecībā uz cietušās trešās personas interesēm, tādēļ sabiedrībā būtu nepieciešams rosināt diskusiju, lai veicinātu ūdens transportlīdzekļu vadītāju izglītošanu un atgādinātu par pastāvošajiem riskiem un atbildību, kuru viņi uzņemas, sēžoties arī pie motorlaivas vai ūdensmotocikla stūres pat gadījumos, ja transportlīdzeklis ir izīrēts vai to aizdevis tā patiesais īpašnieks.
Asociācija norāda uz vairākiem ūdens transportlīdzekļu riska faktoriem: ūdens transportlīdzekļu izmantošanas sezonalitāte, maza pieredze un prakse ūdens transportlīdzekļu vadīšanā, praktisko apmācību trūkums, tādējādi atļaujot ūdens transportlīdzekļu satiksmē piedalīties nekvalificētiem vadītājiem, neparedzami dabas apstākļi un lieli izmaksu apmēri, notiekot negadījumam.
Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija norāda, ka ūdens transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas ieviešana atvieglotu arī apdrošināšanas iegādi līdz šim apzinīgajiem ūdens transportlīdzekļu vadītājiem, paplašinot tās iegādes iespējas Latvijas apdrošināšanas tirgū. Patlaban lielākā daļa apdrošināšanas sabiedrību ar retiem izņēmumiem piedāvā apdrošināt ūdens transportlīdzekļus tikai no īpašuma bojājumu, bojāejas vai zādzības risku iestāšanās, visbiežāk atsakoties nodrošināt ūdens transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas segumu.
Ūdens transportlīdzeklis uzskatāms ne tikai par līdzvērtīgu jebkuram sauszemes transportlīdzeklim, bet ietver papildu riska faktorus, kuru dēļ ūdens transportlīdzekļa dalībai satiksmē civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai būtu jābūt obligātai, atzīmēja asociācijā. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos vadīt ūdensmotociklus, motorlaivas, kuterus un motorjahtas atļauts personām, kurām ir iegūtas attiecīga kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības, kuras iespējams iegūt pēc kvalifikācijas eksāmena nokārtošanas Ceļu satiksmes drošības direkcijā.