Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

RS 25 milj. latu vērto pārvadājumu līgumu iegūst ar partiju Gods kalpot Rīgai savulaik saistīta firma

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme iepirkuma konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos uzvarējis ar Rīgas satiksmei daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas Rīgas karte valdes locekli, partijas _Gods kalpot Rīgai _biedru Aleksandru Brandavu savulaik saistīti uzņēmumi, kas šo pakalpojumu piedāvā sniegt par 25 miljoniem latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, liecina ieraksts Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājaslapā.

Konkursā pērn īsi pirms Ziemassvētkiem uzvarējušās pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme dalībnieki ir SIA B-Bus un tai pilnībā piederošās SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, kā arī B-Bus vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA FPK, liecina Firmas.lv dati. Minēto četru firmu kopējais apgrozījums 2011.gadā bijis 1,19 miljoni latu.

Uzņēmums B-Bus savulaik bija pazīstams ar nosaukumu Blagovest Tur, un tā līdzīpašnieks bija Brandavs. Patlaban kā B-Bus vienīgais īpašnieks reģistrēts Beļģijas uzņēmums B-International.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis jautāts, vai konkursa iepirkuma komisija ir informēta, ka uzvarētājfirma "Rīgas mikroautobusu satiksme" savulaik bijusi saistīta ar Brandavu, aģentūrai LETA atbildēja, ka iepirkuma komisijas kompetencē nav vērtēt personālijas, bet konkrētā piedāvājuma atbilstību konkursa nolikuma prasībām.

Otrs pretendents, kas konkursā neuzvarēja, bija personu apvienība, kurā apvienojušies trīs pašreizējie pakalpojuma sniedzēji - SIA "Centība N", SIA "Blands" un SIA "DMK". "Šī pretendenta piedāvātā cena bija augstāka, taču iesniegtais piedāvājums neatbilda atklāta konkursa nolikuma prasībām," skaidroja Zaķis.

Aģentūra LETA šodien sazinājās arī ar pašu Brandavu, kurš atzīmēja, ka pagaidām neviens īsti nevar prognozēt, vai šī līguma slēgšana konkursa uzvarētājam vispār būs izdevīga, jo darījuma summa esot aprēķināta, vadoties pēc līdzšinējās pieredzes mikroautobusu pārvadājumu biznesā Rīgā, kas nebūt nav tā labākā. "Tagad tur valda pilnīgs haoss, visi zog un nemaksā nodokļus," izteicās Brandavs, norādot, ka grūti saprast, cik bizness būs rentabls, ja tajā darbosies godīgs uzņēmums, kas nemaksās aplokšņu algas un šoferi dos pasažieriem biļetes.

Brandavs atkārtoti uzsvēra, ka "neviens īsti nezina īsto līguma summu, jo bizness ir ļoti riskants." Jautāts, vai tad uzņēmums pats nepiedāvāja savu līguma summu, Brandavs skaidroja, ka tā vienkārši tika aprēķināta, vadoties no maksas par vienu braucienu un pasažieru skaita, taču netika ņemts vērā tas, ka oficiālie dati patiesībā neatspoguļo faktisko situāciju. "Es neuzskatu, ka tas būs profitabls bizness," atzina Brandavs.

Jautāts, kāda viņam pašam patlaban ir teikšana konkursā uzvarējušā uzņēmuma "Rīgas mikroautobusu satiksme" vai tā dalībnieku darbībā, Brandavs aģentūrai LETA apgalvoja, ka nekāda. Viņš nenoliedza, ka savulaik darbojies šajā biznesā un dibinājis vienu no uzņēmumiem, taču patlaban neesot saistīts ar minētajām kompānijām, jo attiecībā uz "Rīgas mikroautobusu satiksmi" galvenos lēmumus pieņemot "B-Bus" vadītājs Komars.

Brandavs gan vairākkārt uzsvēra, ka ir mazsvarīgi, kuram pieder konkrēts uzņēmums, jo galvenais ir, lai rīdziniekiem tiktu nodrošināti kvalitatīvi un profesionāli mikroautobusu pārvadājumu pakalpojumi.

Komars norādīja, ka kompānija esot pietiekami profesionāla un tai nebūs nekādu grūtību realizēt šo projektu. Kopumā esot jāiegādājas ap 200 mikroautobusu, turklāt ar Swedbank ir vienošanās un interesi ir izrādījuši gan Volkswagen, gan Mercedes piegādātāji. Kompānija startējusi ar Mercedes piedāvājumu, bet - "tālāk skatīsimies". Vienu autobusu Volkswagen esot iegādājusies citā projektā, un tie neesot slikti. "Redzēsim, skatīsim, pētīsim un iegādāsimies labāko pilsētai," skaidroja uzņēmējs.

Patlaban uzņēmuma vadība gaidot līguma parakstīšanu un tad sākšot rīkoties. Komars uzsver, ka B-Bus grupa cita starpā esot uzvarējusi pagājušajā gadā arī Liepājā rīkotā konkursā par 20 mikroautobusu un 60 lielo autobusu iegādi, taču konkursu atcēla IUB, jo Liepājas pilsēta neesot pareizi noorganizējusi konkursu. Patlaban kompānija pārvadājot pasažierus Saldus, Ventspils un Alūksnes rajonos, un kopumā kompānijas īpašumā esot ap 100 autobusiem.
"Kā strādāt mēs zinām, un mums ir arī Beļģijas akcionāri," uzsver Komars.

No līguma parakstīšanas dienas uzņēmumam ir doti astoņi mēneši laika, lai sāktu pārvadājumus. Pirmie autobusi, pēc Mercedes pārstāvju teiktā, tiks piegādāti pēc trim, četriem mēnešiem. Ja janvārī parakstīs līgumu, tad jau aprīlī, maijā tiks piegādāti pirmie 40 autobusi. Pārējos autobusus kompānija solot piegādāt septiņu mēnešu laikā, bet, tā kā pārvadājumi jāsāk astoņu mēnešu laikā, tad sniegt pilnu pakalpojumu kompānija varēšot laikus.

Kā informēja Zaķis, līgums ar konkursa uzvarētāju "Rīgas mikroautobusu satiksme" tiks slēgts uz pieciem gadiem. Tā parakstīšana notiks pēc iepirkumu likumā noteiktā nogaidīšanas termiņa beigām.

Uzņēmuma Riga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs skaidroja - ja Brandavs, kā runā, ir saistīts ar šo projektu, tad viņš esot bagāts uzņēmējs, turklāt pietiekami veiksmīgs, lai patiešām realizētu šādu projektu. "Ne visiem šodien ir tik daudz naudas, lai varētu uzstādīt validatorus un tos apkalpot. Nekas šausmīgs nav noticis," uzsvēra uzņēmējs. Konkursa uzvarētāja esot viena to tām kompānijām, kas var atjaunot parku un pieeju maršrutu plūsmai. "Protams, mazās firmas, kuru pārstāvji ir mani draugi un paziņas, pazaudēs darbu un biznesu, un te es esmu skeptisks," atzina Riga Taxi vadītājs.

Būtiski tagad esot vērtēt, kā projekts realizēsies - vai tas nozīmēs biļešu cenu kāpumu, vai maršrutu samazināšanu. Tas esot jautājums tiem, kas ir atbildīgi par projekta realizāciju. Tāpat uzņēmējs prognozēja, ka būs vēl tiesvedības un pārsūdzības.

Kopumā konkurss esot bijis sagatavots salīdzinoši korekti. Galvenais, lai konkursa noteikumi un līguma nosacījumi sakristu. Lai būtu jaunas mašīnas, lai tiktu uzstādīti validētāji. Aksjonovs gan uzsvēra, ka konkursā nebija nekas teikts par kompensāciju piešķiršanu skolniekiem vai invalīdiem, lai mikroautobusos brauktu ar atvieglojumiem tāpat kā Rīgas satiksmes lielajos autobusos. Neesot skaidrs, vai 25 miljonos latu šīs kompensācijas esot paredzētas vai nē.

Kā ziņots, beidzoties līgumiem starp pašvaldību un privātfirmām par pasažieru pārvadājumiem maršruta taksometros jeb mikroautobusos, tieši pirms gada - no 2011.gada 1.janvāra - stājās spēkā Rīgas domes lēmums, ar kuru šos pārvadājumus pārņem "Rīgas satiksme". Pašvaldības uzņēmums paziņoja, ka neplāno iegādāties jaunus mikroautobusus, bet gan slēgt līgumus ar privātām kompānijām.

Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi, kā arī tika organizēts jauns iepirkuma konkurss, kura nolikuma izstrādāšana "Rīgas satiksmei" prasīja deviņus mēnešus.

Dažādām sūdzībām apvītajā konkursā par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu jeb pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos bija saņemti divi piedāvājumi.

Pretendentam jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma.

Top komentāri

Brandavam
B
UN VISS AR Dieva vārdu uz lūpām....???
OOO
O
Vai tie Beļgijas akcionāri ir no Bemhena atvilknes?
$
$
Jauns gads tikko sācies,un cūkas jau grūsta viena otru pie siles...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas