Grozījumu sākotnējo redakciju likumā virzīja "Jaunās vienotības" deputāti.
Likumā noteikts, ka par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem stundā (km/h) ar mopēdiem, motocikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas auto, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam varēs piemērot naudas sodu no 720 līdz 960 eiro (pašlaik - no 360 līdz 480 eiro) un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz deviņiem mēnešiem (pašlaik - sešiem).
Savukārt, ja minētajā apjomā ātrums tiks pārsniegts apdzīvotā vietā, plānots piemērot naudas sodu no 1040 līdz 1400 eiro (pašlaik - no 540 līdz 680 eiro) un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no deviņiem līdz 12 mēnešiem (patlaban tiesību izmantošanas aizliegumu piemēro uz 12 mēnešiem).
Gadījumos, kad atļautais braukšanas ātrums būs pārsniegts vairāk nekā par 70 km/h, plānots piemērot naudas sodu no 1400 līdz 2000 eiro un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no 12 līdz 36 mēnešiem. Tas attieksies uz visiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to pilnas masas.
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja iepriekš saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma attiecīgo normu bijusi piemērota transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas apturēšana, piemēros naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 280 eiro līdz 700 eiro.
Par traucējumu radīšanu apdzenošā transportlīdzekļa vadītājam, palielinot braukšanas ātrumu vai mainot braukšanas trajektoriju, transportlīdzekļa vadītājam palielinās piemērojamo naudas sodu no 40 līdz 55 eiro.
Tāpat arī par apdzīšanu regulējamos krustojumos vai par apdzīšanu neregulējamos krustojumos, izņemot gadījumus, kad apdzen uz galvenā ceļa attiecībā pret šķērsojamo ceļu, transportlīdzekļa vadītājam palielinās piemērojamo naudas sodu no 40 līdz 55 eiro.
Likumā arī noteikts, ka par stāvēšanu vietās, kur nav iespējams piebraukt, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumu prasības, transportlīdzekļa vadītājam piemēros naudas sodu 30 eiro.
Palielināti sodi arī par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana.
Noteikts, ka transportlīdzekli varēs pārvietot piespiedu kārtā, novietojot to speciālā stāvvietā, arī tad, ja stāvēšanas noteikumi būs pārkāpti uz ātrgaitas ceļa. Transportlīdzekli arī uz ātrgaitas ceļa varēs pārvietot piespiedu kārtā, ja būs pārkāpti apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi, bet vadītājs nebūs klāt un transportlīdzeklis būs novietots stāvēšanai.
Likumā arī ierakstīts, ka turpmāk ceļu satiksmē varēs piedalīties tikai reģistrēti elektroskrejriteņi un velorikšas.
Tāpat noteikts, ka transportlīdzekļa vadītāja dokumentiem līdzi būs jābūt ne vien mehānisko transportlīdzekļu vadītājiem, bet arī velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem.
Likumā arī precizēta elektroskrejriteņa definīcija nosakot, ka elektroskrejritenis ir ar elektromotoru vai elektromotoriem, kuru kopējā maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu, aprīkots divriteņu transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 km/h, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu. Elektroskrejritenis var būt aprīkots ar sēdvietu, kuras augstums nepārsniedz 540 milimetrus.