"Daudzās Eiropas valstīs, to skaitā arī kaimiņvalstī Lietuvā, pastāv noteikums, saskaņā ar kuru krustojumā ir atļauts nogriezties pa labi, ja luksoforā deg sarkanais gaismas signāls. Tas nozīmē, ka automašīna, atrodoties malējā labajā rindā, palaižot garām visus gājējus un automašīnas, kas veic kustību pie zaļā luksofora signāla, drīkst veikt labo pagriezienu, negaidot zaļo gaismas signālu. Par to, ka tāda iespēja eksistē, signalizē luksofora papildu sekcija, kur attēlota pagrieziena bultiņa," skaidroja SC deputāts Vitālijs Orlovs.
Viņaprāt, atļauja veikt labo pagriezienu, ja deg luksofora sarkanais signāls, ir līdzeklis, kā palielināt krustojumu caurlaides spēju, tādējādi samazinot sastrēgumus.
"Mašīnu pilsētas ielās kļūst arvien vairāk, tāpēc rodas nepieciešamība veikt konkrētus pasākumus. Protams, jaunu autoceļu un tiltu būvniecība ir nepieciešama, tomēr tie būs ilgtermiņa un ļoti dārgi projekti, kas pašreizējā momentā situāciju nespēs uzlabot. Jāmeklē mazāk dārgi un operatīvi risinājumi. Ideja par labā pagrieziena veikšanu, ja deg sarkanais signāls, nav jauna — ar šādu ierosinājumu pie mums jau griezušies daudzi autovadītāji, to parāda arī citu valstu pieredze," komentēja deputāts.
SC frakcija pagaidām tikai aicina sākt diskusiju šajā jautājumā. "Mēs ļoti labi saprotam, ka pirms šādu grozījumu veikšanas nepieciešams uzklausīt profesionāļu un satiksmes dalībnieku viedokli. Nepieciešams izvērtēt visus jaunieveduma plusus un mīnusus. Tāpēc mēs piedāvājam šādas iniciatīvas vispārēju apspriešanu," uzsvēra frakcijas SC priekšsēdētājs Jānis Urbanovičs.