NEPLP pārstāvji skaidroja, ka konkursa uzvarētājam būs jāveic gan kvantitatīvs, gan kvalitatīvs pētījums. Izpētes virsuzdevums ir noskaidrot, ko sabiedrība sagaida no jaunā sabiedriskā medija un kā to labāk sasniegt. "Iepirkuma uzdevumos ietilpst sabiedrības vēlmju noskaidrošana attiecībā uz sabiedriskā pasūtījuma saturu, satura pasūtījuma tematisko proporciju noteikšana televīzijā, radio un interneta medijos, kombinēto mediju lietošanas paradumu identificēšana, padziļināta bērnu un jauniešu, kā arī mazākumtautību auditorijas mediju patēriņa un vajadzību izpēte," teikts NEPLP paziņojumā.
Kā ziņots, jauna sabiedriskā elektroniskā medija izveides koncepcijas detalizācijas izstrādi plānots pabeigt līdz šī gada decembrim. Detalizācijas procesā darbojas darba grupas un tiek piesaistīti ārvalstu un vietējie eksperti. Darba grupās darbojas Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio pārstāvji, Latvijas mediju nozares speciālisti, citu biznesa jomu pārstāvji, akadēmiskie eksperti, ministriju pārstāvji un ārvalstu mediju eksperti. Projekta vadība uzticēta Zanei Čulkstēnai, kura atbild par koncepcijas detalizāciju satura menedžmenta izstrādes jomā, un Gintam Miķelsonam, kurš atbild par koncepcijas detalizāciju mediju menedžmenta, tehniskā risinājuma un finanšu jomā. Projekta vadītāji atbild par darba uzdevumu definēšanu darba grupām un ekspertiem, darba grupu izveidi un koordināciju, kā arī ekspertu darbu apkopošanu un koncepcijas gala versijas izstrādi.
Kā zināms, 27.jūnijā Finanšu ministrija piešķīra NEPLP 80 000 latu koncepcijas "Par jauna Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija izveidi" detalizācijas izstrādei 2012.gadā.