Projekta īstenošanā kapi netiks aizskarti, paziņoja politiķis un pauda viedokli, ka ir absolūti reāli izpildīt visus projekta īstenošanai izvirzītos nosacījumus.
Ameriks piebilda, ka drīzumā Rīgas dome pārņems Lielo kapu apsaimniekošanu, kas pašvaldībai izmaksās ap 150 000 eiro gadā.
Kā ziņots, Rīgā ir iecerēts izbūvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un Rīgas satiksme ir solījušas, ka tramvaja līnija ies tikai pa Senču ielu, neaizskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.
Kā aģentūru LETA informēja VKPAI Kultūras mantojuma politikas daļas speciāliste Alma Kaurāte-Java, pēc izpētes inspekcija precizēja valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa "Dārzu un parku arhitektūras ansamblis "Lielie kapi" ar memoriālajām celtnēm" robežu līdz Senču ielas ietvei, līdz ar to jebkuri kultūrvēsturiski elementi ir saglabājama kultūras pieminekļa vērtība, ko aizliegts iznīcināt, realizējot turpmākus attīstības projektus.
Pēc Kaurātes-Javas paustā, izpēte un nostiprinājums vēlreiz apliecina, ka iespējamā Skanstes tramvaja līnijas izbūve veicama tikai Senču ielas gabarītos.
Ģeofizikālā apsekošana veikta ar radiolokācijas metodi 5000 kvadrātmetru lielā platībā ar datu pēcapstrādi un analīzi. Pētnieki identificējuši signālus no daudziem lokāliem objektiem un to grupām, kas pēc rakstura, ieguves dziļuma, salīdzinot ar agrākiem pētījumiem, piemēram, Rīgas Brāļu kapos, ir saistāmi ar apbedījumiem un to konstrukcijām, apgalvo VKPAI. To atrašanās dziļums variē no 1,8 metriem līdz 2,5 metriem zem zemes virsmas.
Izpētes veicēji norādījuši, ka pēc zinātniskiem pētījumiem senu apbedījumu īpašības pakāpeniski līdzsvarojas ar ietverošo vidi, apgrūtinot to identifikāciju, tādēļ iespējams, ka apsekotajā teritorijā papildus varētu atrasties līdzīgi objekti. Izpēti inspekcija pasūtīja, reaģējot uz sabiedrības satraukumu, precizētu un zinātniski pamatotu kultūras pieminekļa robežu, kā arī lai iegūtu pamatojumu turpmāku lēmumu pieņemšanai attiecībā uz infrastruktūras attīstības projektiem.
Kaurāte-Java atzīmēja, ka VKPAI ir aizliegusi Lielajos kapos veikt sakopšanas darbus ar smago tehniku, kā arī izvirzījusi citus kopšanas nosacījumus, un arī turpmāk kontrolēs to izpildi Lielo kapu teritorijā.