Šā gada preses abonēšanas kampaņas laikā nākamajam gadam noformēti vairāk nekā 464 589 preses
"Pieaugošais abonementu skaits, visticamāk, norāda uz stabilizēšanās tendencēm abonēšanas jomā, un apliecina, ka aizvien vairāk iedzīvotāju par izdevīgāku uzskata laikrakstu un žurnālu saņemšanu savās pastkastītēs, nevis to iegādi tirdzniecības vietās," norādīja Latvijas Pasta pārstāvji.
Latvijas Pasts informēja, ka par 25% pieaudzis to abonentu skaits, kas abonementu noformējuši visiem 12 gada mēnešiem, savukārt par 12% palielinājies Latvijas Pasta interneta mājas lapā www.pasts.lv un pa Latvijas Pasta informatīvajiem tālruņiem abonēto izdevumu skaits.
Abonēšanas kampaņas rezultāti raksturo Latvijas iedzīvotāju abonēšanas paradumus – iedzīvotāji, kuri pieraduši preses izdevumus saņemt savās pastkastītēs, arī nākamajam gadam ir izvēlējušies abonēt laikrakstus un žurnālus, savukārt pakāpeniski palielinās arī to klientu skaits, kas ar abonēšanu aizvieto preses izdevumu iegādi kādā no tirdzniecības vietām.
Latvijas Pasta abonēšanas kampaņa 2012.gadam ilga trīs mēnešus – no 1.oktobra līdz 26.decembrim. Kampaņas laikā, izmantojot abonēšanas iespējas internetā un pa tālruni, noformēts 21% abonementu. Pasta nodaļās un pie pastniekiem noformēti 53,5% abonementu.
Arī izvēloties abonēšanas termiņus, tendences saglabājas: lielākā daļa jeb 57,1% abonementu noformēti 10 līdz 12 mēnešiem. Periodam no pusgada līdz deviņiem mēnešiem noformēts 13,1% abonementu, vismazāk – 1,3% – abonementu ir laikposmam no četriem līdz pieciem mēnešiem. Salīdzinot ar iepriekšējiem diviem abonēšanas kampaņas mēnešiem, par nepilniem 18% pieaudzis noformēto abonementu skaits viena līdz trim mēnešiem – noslēdzoties abonēšanas kampaņai, tie ir 28,5%.
Abonētākie laikraksti ir Latvijas Avīze, Latvijas Avīze un Mājas Viesis , kā arī MK-Latvija. Abonētāko žurnālu topu nemainīgi veido izdevniecības Santa izdevumi: Ieva, Ievas Stāsti un Ievas Veselība. No visu noformēto abonementu kopskaita 41,7% ir laikrakstu abonementi, pārējie 58,3% – žurnālu abonementi. Arī iepriekšējos gadus laikrakstu un žurnālu abonementu attiecība bijusi līdzīga.
Augstākā abonēšanas aktivitāte visas abonēšanas kampaņas laikā bijusi lauku reģionos, kur noformēti 78,3% visu abonementu. Rīgā noformēti 13,5% abonementu, pārējās Latvijas lielākajās pilsētās – 8,2%.