Turklāt, ja nomnieks tajos nodrošinās apsardzes pakalpojumus, tad viņam būs tiesības iekasēt samaksu no kravas transporta lietotājiem par šo stāvlaukumu izmantošanu, paredz grozījums likumā "Par autoceļiem", kas ceturtdien, 17.janvārī, tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.
Šobrīd pie valsts autoceļiem Latvijā atrodas 159 transportlīdzekļu stāvlaukumi un 60 atpūtas vietas, kas ir publiski un bez maksas pieejamas visiem ceļa lietotājiem. Tā kā no valsts budžeta līdzekļiem patlaban nav iespējams izdalīt finansējumu drošu kravas transportlīdzekļu stāvlaukumu izveidošanai, taču vajadzība pēc tādiem ir pastāvīgi augoša, tiek piedāvāts nepieciešamo finansējumu rast, piesaistot komersantus. Drošu kravas transportlīdzekļu stāvlaukumu izveidi rosina arī ES Padomes 2010.gada 27.oktobrī pieņemtā rezolūcija, kā novērst un apkarot ar kravas autopārvadājumiem saistītus noziegumus un garantēt drošas kravas automobiļu stāvlaukumu teritorijas.
Paredzams, ka sākotnēji VAS Latvijas Valsts ceļi komersantiem varētu iznomāt četrus lielākos valsts autoceļu sastāvā esošus stāvlaukumus: uz autoceļa A13 Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža (Medumi) 84,92.km, orientējoši pie Dziļūkšņa ezera (ceļa posmā starp Rēzekni un Daugavpili), uz autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja 108.km (aiz Saldus), A5 Rīgas apvedceļa (Salaspils – Babīte) 35,95.km un autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) 75, 5.km (aiz Augšlīgatnes).
Komersantiem būs tiesības stāvlaukumā piedāvāt ne vien apsardzes, bet arī citus pakalpojumus – ēdināšanu, naktsmītni, veikalu u.c., kā arī izveidot kravas transportlīdzekļiem piemērotu infrastruktūru, to apsaimniekot un uzturēt. Vienlaikus pārvadātājiem, kas nevēlēsies izmantot maksas stāvlaukumu, būs iespēja tajā nebraukt un turpināt lietot bezmaksas stāvlaukumus.
Lai izstrādātie grozījumi stātos spēkā, tie vēl jāatbalsta valdībā un jāpieņem Saeimā.