Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Svinīgi atklās atjaunoto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa līniju

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) kopā ar Lietuvas amatpersonām sestdien, 15.februārī, svinīgi sagaidīs pirmo kravas vilciena sastāvu atjaunotajā sliežu ceļu posmā no Mažeiķiem Lietuvā uz Reņģi Latvijā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļā.

Svinīgajā pasākumā piedalīsies arī Lietuvas satiksmes ministrs Jaroslavs Nerkevičs, Lietuvas valdības kanclers Aļģirds Stončaitis, kā arī Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma Lietuvos geležinkeliai, VAS Latvijas dzelzceļš, Orlen Lietuva un PKN Orlen vadības, kā arī nozares pārstāvji.

Lietuvas dzelzceļš ar pirmo sastāvu no Mažeiķiem uz Reņģi vedīs Orlen Lietuva naftas produktus.

Jau ziņots, ka decembrī pabeigti 19 kilometrus garās Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbi, paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija Lietuvos geležinkeliai.

Dzelzceļa līnijas atjaunošana izmaksāja 9,4 miljonus eiro, un darbus veica Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas Skinest Rail grupā ietilpstošais Lietuvas uzņēmums Vitras-S.

Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008.gadā Lietuvos geležinkeliai un Polijas naftas koncernam Orlen piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma Orlen Lietuva konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Eiropas Komisija (EK) pēc Latvijas un Orlen Lietuva pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai Lietuvos geležinkeliai tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis Eiropas Savienības (ES) monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

2017.gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū.

Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma atjaunot dzelzceļa posmu starp uzņēmumam Orlen Lietuva piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.

Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par šā posma atjaunošanu, bet 2019.gada martā parakstīja 11,35 miljonu eiro līgumu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju Vitras-S.

Top komentāri

MontekiKapuleti
M
Foršs tusiņš sagaidāms...!
Vairs nebūs ko pārvadāt
V
Atjaunoja, kad pārvadājumu apjoms ar katru dienu samazinās
Vīts
V
Slava Baltijas vienotībai! Ja gribam, tad varam kopā daudz sasniegt!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas