Par situācijas nopietnību viņam šaubu nav. "Tas ir krahs," viņš nosaka. Tikpat pesimistisks ir Ilmāra kolēģis Viktors — kopš janvāra klientu skaits esot sarucis uz pusi, naudas knapi pietiek, jo pieaugušas gan benzīna cenas, gan servisa izmaksas. Daugavpils taksometru vadītāji zināja stāstīt, ka tagad viņu pasažieri esot galvenokārt ciemos pie radiem no Īrijas un Anglijas atbraukušie daugavpilieši, vairāk braukā arī pensionāri, kuriem bērni naudu sūta no ārzemēm. Taču citu darbu neesot kur meklēt, saka vīri. "Nav kur iet! Rūpniecība sabrukusi, celtniekiem arī darba tagad nav. Visi, kuri uz Rīgu bija devušies būvniecībā strādāt, tagad ir atpakaļ, sēž bez darba. Agrāk par 30 latiem kvadrātmetrā remontēja, tagad par piecpadsmit, un laimīgi," Viktors stāsta. Taču arī peļņas iespējas Eiropā viņu nevilina: "Kā gan es varu te pamest sievu ar bērniem? Ko viņi bez manis te darīs?" Vēl viens viņu kolēģis, kurš savu vārdu neatklāj, bet gan tikai iesauku — Gastello un kurš pats sevi raksturo kā "cilvēku ar smagu pagātni", runājot par iespēju aizbraukt piepelnīties ārzemēs ir vēl skarbāks: "Anglija jau ir pārvērtusies par kopmītni, es kojās dzīvot negribu!" No tepat pie lielveikala satiktā pensionāra Nikolaja teiktā var saprast, ka no Latvijas darba rokas eksportējošās firmas Daugavpilī darbojas ļoti aktīvi, taču rožaini viss izskatās tikai reklāmas bukletos. "Piedāvā gan gaļas kombinātos strādāt, gan mandarīnus Spānijā vākt, cilvēki notic un atbrauc atpakaļ pēc nedēļas — bez nekā," ar novērojumiem dalās Nikolajs. Un nopūšas: "Vispār jau grūti dzīvot. Ir tāda nedrošības sajūta par to, kas būs, par rītdienu." Saskaņā ar statistikas datiem vidējā darba alga Daugavpilī pērn bija viszemākā no Latvijas pilsētām — 263 lati (Rīgā — 511 latu). Kaut gan bezdarba rādītāji samazinās, arvien krītas Daugavpils svarīgākajā nozarē — rūpniecībā — nodarbināto skaits. Pilsētā klīst baumas, ka, iespējams, apturēt ražošanu var Ditton pievadķēžu rūpnīca, kur pašreiz strādā pāri par 600 cilvēkiem. Uzņēmuma vadība gan to neapstiprina, taču neslēpj, ja Latvijas gāze kārtējo reizi palielinās tarifus, tad izdzīvot būs "ļoti grūti".
LASI plašāk par ekonomiskajām problēmām Daugavpilī, kā arī situāciju lauku tūrismā Daugavpilī nopietnas ekonomiskas problēmas.