Iepriekš tika lietota gan siekalu pūlinga metode, gan arī košļājamo kociņu metode, taču pēdējā esot lētāka un draudzīgāka skolēnam.
LETA jau ziņoja, ka jaunajā 2021./2022.mācību gadā klātienes mācībās drīkst piedalīties tikai tie skolēni un izglītības darbinieki, kuri digitālā vai papīra formātā var uzrādīt sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai negatīvu Covid-19 testa rezultātu.
Gadījumos, ja skolēnam netiks veikta Covid-19 testēšana, attiecīgais izglītojamais nevarēs nedz sākt, nedz arī turpināt izglītības ieguvi klātienē izglītības iestādē. Tādā gadījumā pamatizglītības ieguve būs vecāku atbildība un tā iegūstama ģimenē. Izglītība ģimenē varēs tikt īstenota 1.-9.klasē.
Skolās Covid-19 testēšanai sāk ieviest "košļājamo kociņu" testus, un turpmāk testēšana notiks reizi divās nedēļās. Lai testēšanas process būtu visām iesaistītajām pusēm ērtāks un rezultāti operatīvāki, plānots skolās pakāpeniski ieviest jaunu testēšanas metodi, kas paredz vienu klasi testēt kā vienotu grupu, nevis kā šobrīd kā vairāku paraugu grupu. Ja klases vienotajā paraugā konstatēs infekciju, tikai tad skolēnus testēs atsevišķi.
Šāda kārtība atvieglotu gan laboratoriju un izglītības iestāžu darbu, gan arī samazinātu izmaksas par izmeklējumu veikšanu. Tieši laboratoriju pārslodze līdz šim izskanēja kā viens no iemesliem, kāpēc meklēt jaunus testēšanas algoritmus.