Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Kā skaidro uzņēmumā, ceļa pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskajiem apstākļiem.
Ierobežojumi katru gadu pakāpeniski tiekot ieviesti visos valsts reģionos - aptuveni 10 000 kilometru valsts autoceļu, uzstādot aizlieguma ceļa zīmes. Ar tām ierobežo transportlīdzekļus ar maksimālo pilno masu, lielākoties ar desmit tonnām. Līdzīgi ar savā pārziņā esošajiem ceļu tīkliem rīkojas arī pašvaldības.
Ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas. Pašreizējie ierobežojumi ir atrodami LVC mājaslapā.
Patlaban applūšanas dēļ ir slēgts valsts vietējā ceļa Sīļi-Igaunijas robeža posms no 1,1. līdz 1,5. kilometram. Līdzīgu iemeslu dēļ slēgts valsts vietējais ceļš Pārbrauktuve-Birzgale posms līdz trešajam kilometram.
Atkušņa laikā grants ceļus, kad tie ir pārmitrināti vai apledojuši, nav iespējams kvalitatīvi greiderēt, informē VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU). LAU regulāri apseko valsts autoceļus, tāpēc, tiklīdz konstatēs, ka ceļa segums atbilst greiderēšanas darba veikšanai, tad braukšanas apstākļu uzlabošanai to arī darīs.