"Redzam, ka viņu [Krievijas] flote ir jaukta - ir aviokompānijas, kas lieto rietumvalstīs ražotas, modernas lidmašīnas, taču ir arī tādas, kas lido ar bijušās Padomju savienības ražojumiem," sacīja Gorodcovs, norādot, ka faktiski Krievijai nākas uzturēt divas dažādas sistēmas.
Trešdien Jaroslavļā avarējusī "Jak-42" markas lidmašīna bija novecojusi, ja to salīdzina ar mūsdienu ražojumiem, tomēr "nevar teikt, ka tas bijis galīgs lūznis", sacīja Gorodcovs, norādot, ka lidmašīna bija izmantojusi aptuveni pusi no sava resursa, un tai bijuši uzstādīti moderni dzinēji, līdz ar to esot maz ticams, ka avārijā bijis vainojams dzinēju jaudas trūkums vai pārāk liela krava. Kā uzsvēra Civilās aviācijas aģentūras direktors, lidmašīna "Jak-42" paredzēts 140 pasažieriem, kamēr tajā atradās tikai 45 cilvēki.
Pieredze ar Krievijas izmeklēšanas iestādēm liecina, ka sākotnējā informācija par lidmašīnu avāriju iemesliem kļūst zināma divu nedēļu laikā, taču šoreiz notikušajam ir ļoti liela rezonanse un sabiedrības spiediens, tāpēc sākotnējie atzinumi varētu tapt zināmi arī ātrāk, prognozēja Gorodcovs.
Ņemot vērā, ka aviokatastrofā Jaroslavļā gāja bojā arī Latvijas pilsonis, Civilās aviācijas aģentūra saņēmusi oficiālu vēstuli no Krievijas tiesībsargājošajām iestādēm, aicinot Latviju deleģēt savu pārstāvi izmeklēšanā. Šī vēstule pārsūtīta Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam.
Polijas prezidenta lidmašīna "TU - 154", kas 2010.gada aprīlī avarēja netālu no Krievijas pilsētas Smoļenskas, paņemot Polijas prezidenta Leha Kačiņska un 95 citu augstāko Polijas amatpersonu un sabiedrības pārstāvju dzīvības, ir marka, kas "jau tuvojas robežai, ko varētu saukt par morāli novecojušu", sacīja Gorodcovs.
Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" lidojumu drošību Civilās aviācijas aģentūras direktors vērtēja atzinīgi, norādot, ka atgriešanās lidostā tehnisku iemeslu dēļ liecina par augstu drošības kultūru, jo apkalpe necenšas noslēpt kļūmes un bojājumus.
"Kā mēs nozarē sakām, uzmanieties no aviokompānijām, kuru lidmašīnas vienmēr paceļas un nosēžas laikā," sacīja Gorodcovs, norādot, ka pasažieri, sēžot lidmašīnas salonā, parasti tehniskus defektus nevar pamanīt.