Kā iniciatīvas autors norādīts Kārlis Beļēvičs (LPV). Viņš skaidro, ka reklāmas bieži vien tiek maskētas aiz nevainīgām tēmām, piemēram, kafijas, sporta vai ēdiena. Slēptās reklāmas iedzīvotāji varot redzēt uz ielām, pasākumos un īpaši sociālajos tīklos, kur influenceri reklamē saites uz azartspēļu vietnēm.
Kā norādīts iniciatīvas tekstā, kopš azartspēļu reklāmas aizlieguma pieņemšanas 2006.gadā Latvijā nav pietiekami efektīvu pasākumu slēptās reklāmas kontrolē.
Iniciatīvas autors uzdod jautājumu, kāpēc atbildīgās institūcijas nekontrolē šo nozari, "un vai tas ir lobijs vai citas prioritātes, kas traucē aizliegt šo sērgu".
Beļēvičs uzskata, ka stingrāki reklāmas aizliegumi un kontrole pasargātu sabiedrību no atkarības un pozitīvi ietekmētu valsts ekonomiku. Viņaprāt, tikai ar maksimāliem ierobežojumiem un aktīvu uzraudzību būs iespējams efektīvi samazināt azartspēļu negatīvo ietekmi Latvijā.