Attiecīgā informācija administrācijai nepieciešama, lai veiktu pārbaudi par infrastruktūras maksas celšanas pamatotību un iespējamo pārvadātāju diskrimināciju, mākslīgi sadārdzinot tranzīta koridoru.
LDz esot atkārtoti ignorējis Valsts dzelzceļa administrācijas aicinājumu sniegt detalizētu iekļauto izmaksu atšifrējumu, kas iekļautas infrastruktūras maksas aprēķinā, ko plānots piemērot no 2018. gada 1. janvāra. Valsts dzelzceļa administrācijas pienākums ir pārbaudīt, vai infrastruktūras izmantošanas maksa noteikta atbilstoši likumam un aprēķināta pamatoti. Informācijas slēpšanas dēļ Valsts dzelzceļa administrācija nevar veikt tai likumā noteiktos pienākumus.
"Šī ir pirmā reize valsts dzelzceļa nozares vēsturē, kad valstij piederošs uzņēmums atsakās sniegt pieprasīto informāciju uzraugošajai institūcijai. Saskaroties ar šādu bezprecedenta gadījumu, Valsts dzelzceļa administrācija ir spiesta piemērot sankcijas, par kurām jau iepriekš brīdināja atkārtotajos lūgumos sniegt informāciju," uzsvēra Valsts dzelzceļa administrācijas direktors Juris Iesalnieks.
Iespējamās soda sankcijas atbilstoši Administratīvo pārkāpumu kodeksam šajā gadījumā var sasniegt 14 000 eiro.
Kā ziņots, Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums LatRailNet nolēmis no nākamā gada palielināt maksu par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, tostarp kravu pārvadājumiem 7% apmēra. No nākamā gada infrastruktūras maksa par vienu vilcienu kilometru bez pievienotās vērtības nodokļa kravas vilcieniem noteikta 11,08 eiro, pasažieru elektrovilcieniem 7,27 eiro, pasažieru dīzeļvilcieniem 6,1 eiro, pasažieru vilcieniem ar lokomotīvi 6,94 eiro, savukārt, šaursliežu vilcieniem 2,52 eiro.