Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā 0 °C
Skaidrs
Piektdiena, 19. aprīlis
Vēsma, Fanija

Valsts varētu pārtraukt dotēt dzelzceļam paralēlos autobusu maršrutus

Valsts varētu pārtraukt dotēt autobusu maršrutus, kas kursē paralēli dzelzceļam, intervijā aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), runājot par jauno sabiedriskā transporta tīkla modeli. "Esam sākuši sarunas ar Autotransporta direkciju par to, kā pārveidot maršrutu tīklu tā, lai tas būtu balstīts uz dzelzceļu kā pārvadājumu mugurkaulu, lai būtu savienotie reisi un iedzīvotāji tikai ar vienu pārsēšanos no savas dzīves vietas varētu nokļūt līdz Rīgai vai bez pārsēšanās līdz pakalpojumu sniegšanas vietai, skolai vai darba vietai," skaidroja Linkaits.

Viņš norādīja, ka drīzumā beigsies līgumi esošajiem pārvadātājiem, tādējādi Autotransporta direkcijai būs jārīko konkurss par visu Latvijas maršrutu tīklu. "Es ceru, ka to 2019. gada laikā izdosies noorganizēt pēc pilnīgi jauniem principiem. Līdzšinējais modelis, kurš tika iedibināts [kādreizējā satiksmes ministra Aināra] Šlesera laikā, paredzēja - jo mazāk ir pasažieru, jo valstij vairāk ir jāpiemaksā par pārvadājumiem," pauda Linkaits.

Viņš skaidroja, ka jaunais modelis varētu paredzēt, ka būs maršruti, kurus valsts vairs nedotēs.

"Tie varētu būt maršruti, kuri ir paralēli dzelzceļam. Kā piemērus es varu minēt Rīga-Jūrmala, Rīga-Jelgava, varbūt arī Rīga-Ogre un tamlīdzīgi. Tādā veidā mēs varētu ietaupīt valsts līdzekļus," stāstīja ministrs.

Jautāts, kā vērtē līdzšinējo Autotransporta direkcijas darbu maršruta tīkla sakārtošanā, Linkaits sacīja, ka direkcija ir ierobežota savā spējā šo tīklu sakārtot, jo "pastāv līgumi un Šlesera laikā iedibinātā formula, pēc kuras pārvadājumos tiek kompensēti zaudējumi".

"Tādēļ līdz šim ir notikusi tikai tāda "kosmētiska" pārvadājumu griešana. Turklāt šī griešana pati par sevi jau par labu nenāk, jo pārvadājumi vietējiem iedzīvotājiem ir nepieciešami. Tādēļ to, ko mēs varēsim izdarīt šīs sistēmas ietvaros, mēs izdarīsim," teica ministrs.

Linkaits arī atzīmēja, ka ir jānodrošina, lai no 2021. gada 1. janvāra Latvijā būtu 21. gadsimtam atbilstoša pārvadājumu sistēma - ar savienotiem reisiem, moderniem vilcieniem, modernu biļešu sistēmu.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

Top komentāri

inga
i
ļoti pareizi. Vilcienam ir jābūt centrālajai artērijai un autobusiem savukārt jānodrošina pasažieru piegāde uz šo artēriju. Protams, tūlīt sāksies lielā bļaušana, jo kam tad pieder autobusu satiksme? Šķēle un ko! 20 gadus dz/ceļa pasažieru pārvadājumi tika mākslīgi iznīcināti, pasažieru plūsmas mērķtiecīgi pārsēdinot uz autobusiem. Protams, šādā scenārijā nedrīkst būt vilciens 1xdienā. un arī ātrumiem jābūt citiem. Jācer, ka mums kādreiz tomēr būs 21.gs. atbilstoši vilcieni. Lai Linkaitim izdodas!
interesanti
i
Jaunais satiksmes ministrs; D
lapsa
l
Viegli runāt tā tam ,kurš visur nokļūst ar savu mašīnu....
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

NA neatbalstīs Braži ārlietu ministres amatam

Opozīcijā esošā Nacionālā apvienība (NA) neatbalstīs diplomātes Baibas Bražes apstiprināšanu ārlietu ministres amatā, aģentūrai LETA pēc abu pušu tikšanās pauda NA priekšsēdētājs Raivis Dzintars.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas