"Varu teikt, ka "Škoda Vagonka" ir izpildījusi savu solījumu divu mēnešu laikā nodrošināt 95% jauno vilcienu pieejamību, visi 17 vilcieni ir salaboti, tomēr ne visi tiek izmantoti pasažieru pārvadājumos," sacīja Grigulis.
Viņš papildināja, ka salabotie vilcieni tiek pārbaudīti un pēc tam pakāpeniski atgriezti pasažieru pārvadājumos, tostarp šonedēļ pasažieru pārvadājumos būs pieejami 14 jaunie elektrovilcieni, savukārt vēl pēc nedēļas - kopumā 16.
"Esam izkļuvuši no tās krīzes, ko varēja novērot pērn decembrī un šā gada janvārī. Vilciena precizitātes rādītāji februārī ir atgriezušies pagājušā gada līmenī," uzsvēra Grigulis.
Savukārt, komentējot patlaban aprēķinātu soda apmēru "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu problēmām, Grigulis norādīja, ka vēl nenosauks konkrētu summu, jo ir jāveic pārrunas ar ražotāju.
Vienlaikus "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs norādīja, ka patlaban Rīgā ir 24 jaunie elektrovilcieni.
Tāpat viņš pauda pārliecību, ka visi 32 vilcieni PV būs nogādāti līdz šā gada vasaras vidum.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklē dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.