Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Vērtēs nepieciešamību paplašinātās šoseju nomales atdalīt ar nepārtraukto līniju; uz Tallinas šosejas varētu ierīkot apdzīšanas joslas

Latvijas Valsts ceļu (LVC) speciālisti kopā ar iesaistīto institūciju kolēģiem ir gatavi izvērtēt, vai uz tā dēvētajām šosejām ar pusotru joslu katrā virzienā par 1,5 metriem paplašinātās nomales būtu jāatdala ar nepārtraukto līniju, tāpat ir uzsākta diskusija par satiksmes organizācijas izmaiņām uz Tallinas šosejas, aģentūru LETA informēja LVC.

LVC uzsver, ka tas, ko autobraucēji dažos autoceļos redz aiz pārtrauktās vai nepārtrauktās malas līnijas, nav pusjosla, bet ar asfaltu nostiprināta nomale. Šādas nostiprinātās nomales platums ir 1,5 metri, kas ir 40% no vidējā valsts galveno autoceļu braukšanas joslas platuma.

Ar asfaltu nostiprināta nomale pamatā esot paredzēta satiksmes drošības apsvērumu dēļ - pie lielām satiksmes intensitātēm ir relatīvi liels gadījumu skaits, kad transportlīdzeklim, lai izvairītos no satiksmes negadījumiem, ir jāpavirzās pa labi pāri malas līnijai - tā kā šī pavirzīšanās notiek lielā ātrumā, asfaltēta nomale nodrošina lielāku drošību. Otra 1,5 metrus platas asfaltētās nomales priekšrocība esot iespēja lēnāk braucošam transportlīdzeklim drošāk palaist garām apsteidzošo transportlīdzekli.

Gadījumos, ja asfaltētā nomale no braukšanas joslu ir atdalīta ar nepārtraukto līniju, Ceļu satiksmes noteikumi to šķērsot neļauj.

Latvijā ar asfaltu nostiprinātas nomales 1,5 metru platumā tika ieviestas laikā līdz 2006.gadam dažos valsts galveno autoceļu posmos uz VIA Baltica ar Somijas speciālistu palīdzību izstrādātajā pirmajā projektu investīciju programmā, kura tika īstenota līdz 2005. gadam.

Lai palielinātu satiksmes drošību, visos gadījumos esot iespējams atdalīt 1,5 metru asfaltēto nomali ar nepārtrauktu līniju, bet tādā gadījumā tiktu samazināta autoceļu caurlaides spēja un komforta līmenis. Turklāt, lai to īstenotu, nepieciešams koriģēt ceļu satiksmes noteikumus, atļaujot šķērsot nepārtraukto līniju tikai piespiedu apstāšanās gadījumā.

Patlaban esot uzsākta diskusija par satiksmes organizācijas izmaiņām uz Tallinas autoceļa, ieviešot tur pamīšus izvietotās apdzīšanas joslas. Neveicot autoceļa pārbūvi, tas nav iespējams, un LVC esot gatavi kopā ar Satiksmes ministrijas un CSDD kolēģiem izvērtēt principa 2+1 ieviešanas lietderību.

LVC uzsver, ka šorīt uz Bauskas šosejas notikušā negadījuma vietā nav plato nostiprināto nomaļu. Tas esot ierasts divjoslu ceļš ar divām braukšanas joslām, 15 centimetrus platām līnijām un ļoti nelielu asfaltētu maliņu, kur pat nedrīkst braukt, jo tur ir arī nepārtrauktā baltā līnija.

LVC esot apkopojuši daudzu tuvējo kaimiņvalstu pieredzi paplašināto brauktuvju izbūvē, un galvenais secinājums ir tāds, ka platajām brauktuvēm ir savas priekšrocības un savi trūkumi. Šos ceļus būvē tajos maršrutos, kur satiksmes intensitāte prasa būvēt divbrauktuvju ceļus, bet valsts ekonomiskā jauda neļauj šādu būvniecību finansēt. Pie konkrētās satiksmes intensitātes šie ceļi kopumā ir drošāki par ceļu ar nepaplašinātu brauktuvi - ar lielāku caurlaides spēju un braukšanas komfortu, taču šajos ceļos pieaug risks satiksmes negadījumu smagumam. Autoceļi ar paplašinātām brauktuvēm ir mazāk droši nekā divbrauktuvju ceļi, secina uzņēmumā. Šo ceļu lietošana prasot augstu braukšanas kultūru.

Saskaņā ar LVC statistiku, vislielākais skaits negadījumu, rēķinot uz vienu kilometru, notiek uz Rīgas apvedceļa Baltezers-Saulkalne. Otrajā vietā pēc negadījumu skaita ir otrā Rīgas apvedceļa daļa Salaspils-Babīte, bet trešajā vietā pēc negadījumu skaita - Bauskas šoseja.

Divjoslu šosejas Latvijā netiek būvētas, jo trūkst finansējuma un nav pietiekamas satiksmes intensitātes. LVC plānos ir gan paplašināt esošos galvenos autoceļus uz četrām joslām, gan izbūvēt jaunus četru joslu autoceļu posmus.

Galvenais arguments vienjoslas ceļu pārbūvei par divjoslu - autoceļam ir izsmelta caurlaides spēja un pasliktinās satiksmes kvalitāte un drošība, tāpēc ir nepieciešams veikt uzlabojumus. Tas sadārdzinot būvniecību, jo blakus tiek būvētas divas brauktuves, no kurām katra faktiski ir kā atsevišķs divu joslu autoceļš . Šāda tipa autoceļiem paredz arī sarežģītākus mezglus, paralēlos ceļus un gājēju tuneļus, kas visu sadārdzina vēl vairāk.

Kā ziņots, šorīt smagā autoavārijā uz Bauskas šosejas ir gājis bojā cilvēks, bet vēl vairāki ir cietuši, aģentūra LETA uzzināja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD). Pēc VP sniegtās informācijas, traģiskā avārija šorīt plkst.6.15 notikusi Bauskas šosejas 24.kilometrā pie "Ģūģiem". Negadījumā iekļuvuši trīs spēkrati - divi pasažieru mikroautobusi un vieglā automašīna.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas