Pēc Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) aizlieguma slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju Talgo, kas tika pasludināta par konkursa uzvarētāju, Pasažieru vilcienam ir 20 dienas laika, lai atkārtoti izvērtētu pretendentu iesniegtos piedāvājumus, šoreiz ņemot vērā Škoda Vagonka pieteikuma precizējumus. Tieši Škoda Vagonka pretenzijas dēļ IUB pieņēma lēmumu liegt noslēgt līgumu. Pretenzija bija nevis par konkursa uzvarētāju, bet par Pasažieru vilciena Iepirkumu komisijas rīcību - tā, IUB ieskatā, nepamatoti ignorēja Škoda Vagonka iesniegtos precizējumus savā piedāvājumā, kas skāra elektrovilcienu vidējo enerģijas patēriņu.
Satiksmes ministrs telekanālam LNT atklāja, ka konkursa izgāšanās gadījumā AS Pasažieru vilciens varētu tikt likvidēts. "Mums faktiski nav vairāk laika jauniem iepirkumiem. Ja mēs mēģinām iet vēl vienu apli, tas nozīmē, ka mēs slēdzam Pasažieru vilcienu un rīkojam konkursu uz jaunu operatoru," komentēja Linkaits.
Viņš arī uzsvēra, ka tiks vērtēta gan Pasažieru vilciena Iepirkumu komisijas rīcība, gan valdes atbildība.
Pats uzņēmums uz IUB aizliegumu slēgt līgumu reaģēja ātri, jau šodien sasaucot Iepirkumu komisijas ārkārtas sēdi. Pasažieru vilciena pārstāvis Egons Ālers uzsver, ka jauns konkurss netikšot rīkots - darbs pie pretendentu pieteikumu atkārtotas vērtēšanas jau esot sākts.
"Jauns konkurss nebūs jāizsludina, tas ir tas pats iepirkums. Tas prasīs tikai 20 darba dienas," klāstīja Ālers.
Šis kopā ir trešais mēģinājums tikt pie jauniem elektrovilcieniem. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma.
Sapņu komanda
jautājums
jaajaa