Otrdien Rīgas Brasas iecirknī saņemta informācija no kādas iedzīvotājas, ka no viņas bankas konta pazuduši 9000 eiro. Vēlāk noskaidrots, ka cietušajai personai bija zvanījis cilvēks, kurš apgalvoja, ka strādā Swedbank.
Viltvārdis apgalvojis, ka sievietes bankas kontā tiek veiktas nelikumīgas darbības. Lai šīs darbības it kā pārtrauktu, izsaucējai prasīts pieslēgums Smart ID.
Līdzīga informācija par krāpšanas gadījumu ir saņemta 5.martā Rīgas Zemgales iecirknī.
Kāda sievietei piezvanījusi krievu valodā runājoša persona, kura, uzdodoties par Swedbank darbinieku, arī apgalvoja, ka sievietes kontā notiek nelikumīgas darbības. Lai šīs darbības pārtrauktu, personai prasīja nosaukt savas bankas kartes numuru, kā rezultātā tika izkrāpti 2085 eiro.
Līdzīgs gadījums konstatēts 2.martā, kad krāpniece no vēl vienas iedzīvotājas personas konta izmanīja 16 148 eiro.
Valsts policija atkārtoti brīdina par telefonkrāpnieku aktivitāti, proti, visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku darbiniekiem, cenšas izvilināt internetbankas pieejas datus - lietotājnumurus un paroles, kurus prasa apstiprināt ar attālinātajiem autentifikācijas rīkiem, piemēram, Smart-ID PIN kodiem.
Policija atgādina būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā svešiniekiem neatklāt savu bankas kontu pieejas datus. Ne banku, ne citu valsts iestāžu darbinieki nekad neprasīs atklāt šādu informāciju. Tas, ka telefonsarunas laikā uzrādās Latvijas numurs vai pat valsts iestādes nosaukums, nenozīmē, ka zvana tiešām no Latvijas. Krāpnieki spēj ģenerēt telefonu numurus.
Gadījumos, ja ir izkrāpti finanšu līdzekļi, policija aicina nekavējoties sazināties ar savu banku, kā arī jāraksta iesniegums policijā.
Jau iepriekš realizējot minēto krāpšanas shēmu no vairākiem iedzīvotājiem izmānīti tūkstošiem eiro.
Līdz februāra vidum Valsts policijā bija saņemti jau 180 iesniegumi no personām, kurām dažādās interneta tirdzniecības platformās izkrāpti vai mēģināts izkrāpt maksājumu karšu datus, krāpniekiem nelikumīgi izmantojot uzņēmuma DPD Latvija un Omniva Latvija logotipus.