VK secināja, ka saskaņā ar Militārās izlūkošanas un drošības dienesta (MIDD) sniegto skaidrojumu Valsts prezidenta telpās atrodas Valsts prezidenta Nacionālo bruņoto spēku vadības punkts.
MIDD uzsvēris, ka Valsts prezidenta kanceleja 2008. un 2009.gadā, iegādājoties mēbeles Valsts prezidenta vadības punkta vajadzībām, pamatoti tās uzskatījusi par vadības punkta aprīkojumu. Revidentiem uzsvērts, ka, iegādājoties šo aprīkojumu, tika ievēroti nepieciešamie pretizlūkošanas drošības pasākumi, to iegādi uzticot MIDD ieteiktam un pārbaudītam uzņēmumam, kuram piešķirts industriālais drošības sertifikāts.
VK atklāja, ka Kanceleja 2008. gada novembrī un 2009. gada decembrī noslēdza divus līgumus ar juridisku personu par mēbeļu iegādi Kancelejas vajadzībām, nepiemērojot publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus. Kanceleja 2009.gadā saņēma un iegrāmatoja pamatlīdzekļu uzskaitē mēbeles 46 644 latu vērtībā, teikts ziņojumā.
VK secināja, ka Kancelejā nav noteikta kārtība, kādā tiek organizētas preču un pakalpojumu iegādes gadījumos, kad nav jāpiemēro publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus. Ziņojumā arī uzsvērts, ka mēbeļu iegādes un lēmuma pieņemšanas process nav dokumentēts - to iegādei nav definētas prasības un izstrādāta specifikācija, kā arī nav noteikta un izvērtēta paredzamā līguma cena. Mēbeļu iegādes dokumenti arī nav klasificēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktai kārtībai, kā arī tiem nav norādes par iepirkuma īpašo statusu.
Mēbeļu apmaksu – avansa maksājumu 2008.gadā 31 831 latu apmērā un maksājumu 14 813 latu 2009.gadā Kanceleja veica no pamatbudžeta programmas „Valsts prezidenta darbības nodrošināšana”.
Tā kā Kancelejā nav noteikta kārtība, kādā tiek organizētas preču un pakalpojumu iegādes gadījumos, kad nav jāpiemēro publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus, un preču un pakalpojumu iegādes un lēmuma pieņemšanas process netiek dokumentēts, VK uzsvēra, ka nav iespējams pārliecināties, ka Kanceleja budžeta līdzekļus 46 644 latu apmērā ir izlietojusi pēc iespējas efektīvākā un ekonomiskākā veidā atbilstoši normatīvu prasībām.
Lai nodrošinātu preču un pakalpojumu iegādes un lēmuma pieņemšanas procesa caurskatāmību, VK Kancelejai ieteikusi pilnveidot iekšējos tiesību aktus, nosakot kārtību, kādā tiek organizētas preču un pakalpojumu iegādes gadījumos, kad nav jāpiemēro publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus, un dokumentāri pamatot preču un pakalpojumu iegādes un lēmuma pieņemšanas procesu.