Atceltie autobusu reisi joprojām ir sabiedriskā transporta pakalpojumu vājā vieta reģionālās nozīmes maršrutos. Ne līguma pārtraukšana ar pārvadātāju, ne līgumsodi nedod vajadzīgo efektu. Lai dzēsu ugunsgrēku tur, kur šobrīd situācija ir viskritiskākā, izsludināts paātrināts atklātais konkurss par reģionālo maršrutu (11 lotes) apkalpošanu, taču tā nosacījumi, arī līgumsodu apmēri, tiek asi kritizēti. Autotransporta direkcija (ATD) pieļauj, ka iepirkums tiks atcelts un nosacījumi mainīti. Kā ik gadu, arī šogad valsts budžetā nāksies meklēt līdzekļus, lai segtu zaudējumus pakalpojumu sniedzējiem.
Kopš 2019. gada autobusu maršrutu tīkls samazināts par 10% jeb 7,98 miljoniem kilometru. Arī šogad 10 mēnešos tas sarucis par 68 420 kilometriem jeb 0,09%. Tai pašā laikā vilcienu pārvadājumi pieauguši par 95 393 kilometriem jeb 1,53%. Arī turpmākajos gados tiek prognozēta līdzīga aina – palielinot vilcienu lomu un padarot tos par pasažieru pārvadājumu mugurkaulu, bet autobusus – par transportu, kas nogādā pasažierus līdz vilcienam, Saeimas Pieprasījumu un revīzijas komisijas sēdē skaidroja ATD valdes locekle Svetlana Mjakuškina, piebilstot, ka viena pasažiera pašizmaksa atšķiras: vilcienos tā ir 0,086 eiro, bet autobusos – 0,108 eiro.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 26. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!